Pamatoti iemesli WLTP veikšanai. Transportlīdzekļa faktiskais degvielas patēriņš var atšķirties no ražotāja pieprasītā degvielas patēriņa. Rezultātu, kuri tiek noteikti, pamatojoties uz Jauno Eiropas braukšanas ciklu (NEDC), ticamība ir jau ilgi tikusi kritizēta, jo faktiskais patēriņš galvenokārt ir atkarīgs no individuālā braukšanas stila un transportlīdzekļa aprīkojuma. Piemēram, degvielas patēriņš atšķiras atkarībā no tā, vai transportlīdzeklis tiek galvenokārt izmantots pilsētas satiksmē, uz lauku ceļiem, vai uz šosejām. Lai pamatotu šīs atšķirības, WLTP maina NEDC teorētiskos nosacījumus uz dinamiskāku braukšanas profilu, pamatojoties uz statistiskiem pārskatiem un vidusmēra lietotāja profilu novērtējumu. Tas nozīmē augstākus paātrinājuma rādītājus, lielāku vidējo ātrumu, kā arī lielāku maksimālo ātrumu. Un pilsētas un lauku satiksmes simulēšanas vietā, veicot kombinētu analīzi, tagad transportlīdzeklis tiek testēts četrās dažādu ātrumu diapazonu fāzēs.