NEDC un WLTP. Sākot no 2017. gada rudens, automobiļu NEDC laboratorijas tests tiks aizstāts ar WLTP. Jauni testa parametri nodrošina reālistiskākas, augstākas vērtības. Lasiet šeit, lai uzzinātu vairāk par to, kā procedūras atšķiras praksē.
Jaunais tests nodrošina pārveidotu braukšanas ciklu un stingrākus testa noteikumus, iekļaujot ilgāku mērījumu periodu un lielāku maksimālo ātrumu.
Izmaiņas īsumā:
Sākot no aukstās iedarbināšanas, šasijas dinamometrā tiek noteikti četri ātruma diapazoni: līdz 60, līdz 80, līdz 100 un vairāk par 130 km/h. Katrā no šiem diapazoniem transportlīdzekļa gaita vienmēr tiek paātrināta un palēnināta. Tādējādi lielākais ātrums ir 10 km/h lielāks nekā NEDC. Turklāt vidējais ātrums, kurš ir aptuveni 47 km/h, arī ir ievērojami lielāks par iepriekšējo 33 km/h. Temperatūra testa kamerā ir 23°C, turpretī NEDC ir pieļaujams 20–30°C temperatūras diapazons. Visam WLTP braukšanas ciklam ir nepieciešamas aptuveni 30 minūtes, turpretī NEDC ir nepieciešamas tikai 20 minūtes. Ceļa garums ir vairāk nekā divreiz lielāks, un tagad tas ir 23 kilometri 11 kilometru vietā. Atšķirībā no NEDC tiek ņemtas vērā arī atsevišķas izvēles funkcijas saistībā ar svaru, aerodinamiku, rites pretestību un transportlīdzekļa elektriskās sistēmas prasībām (statiskā slodze – strāva). Testa procedūras laikā jaudu patērējošās izvēles funkcijas, piemēram, gaisa kondicionēšana un sēdekļu apsilde, ir izslēgtas.