Audi PHEV > Sākumlapa
Discover the advantages of Audi connect. Audi digital services bring more comfort and safety into your everyday life.

PHEV

Kādēļ apsvērt plug-in hibrīda (PHEV) iegādi?

Tradicionāla iekšdedzes dzinēja apvienošana ar elektrisko motoru, kuram enerģiju nodrošina automobiļa aizmugurē izvietots litija jonu akumulators, nodrošina braukšanu bez kaitīgajiem izmešiem un zemu kopējo degvielas patēriņu. Īsāk sakot, PHEV modeļi piedāvā elektrisku mobilitāti, kas piemērota klientu ikdienas braukšanas vajadzībām. Piepilsētā dzīvojošajiem cilvēkiem PHEV modeļi var būt kā ideāls risinājums, jo vairākus ikdienas maršrutus iespējams izbraukt elektriskajā – videi draudzīgajā režīmā. Turklāt PHEV modeļi ir lieliski piemēroti arī tālo distanču braucieniem, jo benzīna bāku var papildināt arī tuvākajā degvielas uzpildes stacijā. Šie modeļi piedāvā pārliecinošu braukšanas pieredzi, vienkāršu uzlādes pārvaldību un lielisku lietojamību ikdienā. Šie trīs elementi ir Audi pamatmērķis, izstrādājot plug-in hibrīda modeļus.

Inteliģenta braukšanas pārvaldes sistēma: braukšanas režīmi un rekuperācija

Pirmais elements, kam tiek pievērsta uzmanība PHEV modeļu izstrādes darbā, ir pārliecinoša braukšanas pieredze. PHEV modeļu braukšanas princips sniedz lielisku efektivitāti un augstu rekuperācijas jaudu. Tādējādi lielu daļu no ikdienas maršruta iespējams pieveikt ar elektrisko piedziņu un bez kaitīgajiem izmešiem.

„Auto Hybrid” režīmā, kas ir galvenais darbības režīms, TFSI un elektromotors paveic darbu inteliģenti un ar maksimālu efektivitāti, mazos ātrumos izmantojot elektromotoru, bet pie lielāka ātruma –TFSI. Elektromotors sniedz atbalstu, kad automobilis paātrinās vai augstas slodzes apstākļos. Kad autovadītājs spēcīgi nospiež akseleratora pedāli, elektromotora un benzīna dzinēja sadarbība rada jaudīgu uzrāvienu. Piemēram, kad dzinējs paātrinās no zemiem apgriezieniem, uz brīdi pieslēdzas elektromotors, lai palīdzētu turbīnai sasniegt nepieciešamo spiedienu. Braucot nemainīgos apgriezienos, tas reizēm darbojas kā ģenerators, tādējādi samazinot TFSI dzinēja noslodzi un ļaujot darboties ar lielāku efektivitāti.

Veicamā distance ar elektromotoru

Otrs Audi izstrādes elements ir uzlādes pārvaldība. PHEV modeļu uzlāde kompaktajā klasē tiek veikta ar attiecīgi 2,9 kW un 3,6 kW jaudu, bet vidēja un lielizmēra klases modeļu uzlādes jauda ir līdz 7,4 kW. Piemēram, lai uzlādētu akumulatoru ar industriālo kontaktligzdu, nepieciešamas 2,5 līdz 4,5 stundas. Ņemot vērā lielāku enerģijas patēriņu, lielāko klašu modeļiem ir ietilpīgāks akumulators un lielāka uzlādes jauda. Vairums PHEV klientu savus automobiļus lādē reizi vai divas reizes dienā, ja viņi nenobrauc vairāk par 100 kilometriem dienā, un parasti vakaros uzlādē automašīnu savā garāžā vai darbā.

myAudi aplikācija ikdienas dzīvi padara vēl ērtāku, ļaujot klientiem izmantot Audi Connect pakalpojumus savos viedtālruņos. Klienti var attālināti pārbaudīt akumulatora un nobraukšanas distances statusu, sākt uzlādes procesu, iestatīt atlikto uzlādes uzsākšanu, kā arī piekļūt patēriņa statistikas datiem. Aplikācija un automobilis parāda uzlādes stacijas to pašreizējā atrašanās vietā, kā arī galamērķī. Aplikāciju arī iespējams izmantot, lai pirms izbraukšanas atdzesētu vai uzsildītu automobili. Klienti var pataupīt elektromotora nobraukšanas distanci, šim nolūkam izmantojot elektroenerģiju no kontaktligzdas. Atkarībā no aprīkojuma klienti var arī aktivizēt stūres, sēdekļu, spoguļu, vējstikla un aizmugurējā stikla apsildi, kā arī sēdekļu ventilāciju.

Ikdienas lietojamība

Trešais elements ir ikdienas lietojamība, ko atbalsta pirmie divi elementi, proti, braukšanas pieredze un vienkārša uzlādes pārvaldība. Taču tikpat svarīgas ir ērtības – lai būtu pietiekami daudz vietas pasažieriem un bagāžai, kā arī ērta pārvietošanās gan ikdienas gaitās, gan atpūtas braucienos. Plug-in hibrīda modeļu litija jona akumulatoram ir kompakts dizains, un tas iestrādāts automobiļa konstrukcijā. Tā uzstādīšanas pozīcija ir atkarīga no tehnoloģiju platformas. PHEV modeļos ar gareniski uzstādītu dzinēju (MLB) akumulators izvietots zem bagāžas nodalījuma. Modeļos ar šķērseniski izvietotu dzinēju (MQB) tas izvietots pirms priekšējās ass, bet degvielas tvertne atrodas zem bagāžnieka. Lai arī bagāžas nodalījuma grīda ir nedaudz paaugstināta salīdzinājumā ar tradicionālajiem modeļiem, tai nav pakāpiena. Tādējādi nodrošināta līdzena virsma bez ierobežojumiem, lai iekrautu bagāžu automobilī. Tāpat ir pieejams arī sakabes āķis, kas piedāvā tādu pašu vilkšanas spēju kā standarta modeļiem.