quattro > Sākumlapa

Aktualitātes

  • 1920x600_ade_w_2019_21.jpg
1920x600_ade_w_2019_21.jpg

Audi quattro

quattro progresīvās tehnoloģijas piedāvā dinamiku un drošību, vienlaikus sniedzot ekskluzīvu un unikālu braukšanas baudu. Audi ar quattro piedziņu droši un netraucēti turpina ceļu tur, kur automobiļi ar divu riteņu piedziņu to nespēj, piemēram, uz slidena vai neasfaltēta ceļa.

quattro

Audi piedāvā dažādas quattro piedziņas versijas, kas ir pielāgotas katram modelim. Kompaktajos modeļos, ar šķērsvirzienā uzstādītu dzinēju, pie aizmugures ass ir uzstādīts daudzdisku sajūgs ar hidraulisko pievadu un elektronisko vadību. R8 sporta automobilī, ar centrāli novietoto dzinēju, daudzdisku sajūgs atrodas pie priekšējās ass. Šīs aktīvās sistēmas pēc nepieciešamības sadala jaudu starp abām asīm, atkarībā no braukšanas situācijas.

Automātiski bloķējamais centrālais diferenciālis, kas tiek izmantots daudzos Audi modeļos, ar priekšā garenvirzienā uzstādītu dzinēju, ir vienkāršs mehānisks planetārais reduktors. Normālos apstākļos tas sadala griezes momentu starp priekšējo un aizmugures asi proporcijā 40:60.

Dažiem sportiskākajiem dzinējiem ir pieejams aizmugurējās ass sporta diferenciālis. Tas spēj aktīvi sadalīt griezes momentu starp aizmugures riteņiem, izmantojot divus pārklāšanās stāvokļus ar elektrohidrauliskajiem daudzdisku sajūgiem. Retās situācijās gandrīz viss griezes moments var tikt pievadīts vienam ritenim – sistēma "iespiež" automobili pagriezienā, novēršot nepietiekamu pagriežamību jau pašā sākumā.

Audi attīsta quattro tehnoloģiju jau 35 gadus. Ar vairāk nekā astoņiem miljoniem quattro modeļu, Audi ir panākumiem bagātākais premium klases pilnpiedziņas automobiļu ražotājs pasaulē.

Šī tehnoloģija debitēja 1980. gada Ženēvas Automobiļu izstādē tā dēvētajā oriģinālajā quattro modelī. 1986. gadā Audi aizstāja manuāli bloķējamo pirmās paaudzes centrālo diferenciāli ar Torsen diferenciāli, kas nodrošina mainīgu griezes momenta sadalījumu. 2005. gadā tam sekoja planetārais reduktors ar asimetriski dinamisku pamata jaudas sadalījumu. Audi automātiski bloķējamo centrālo diferenciāļu attīstība turpinās arī šodien un tie tiek uzskatīti par vilces un braukšanas dinamikas etalonu. Turklāt tie ir arī ļoti viegli. quattro bija vēsturisks Audi sasniegums autobūves nozarē – 1980. gadā neviens cits ražotājs nepiedāvāja sērijveida ražošanā ātru un vieglu pilnpiedziņas sistēmu.

quattro pilnpiedziņa ir Audi stūrakmens, kas tiek nostiprināts ar jauniem modeļiem un tehnoloģijām. quattro ar elektrisko piedziņu ir pilnīgi jauna koncepcija nākotnes mobilitātei.

quattro tehnoloģija ļāvusi Audi gūt neskaitāmus sasniegumus autosportā: četrus pasaules rallija čempionāta titulus, sešas uzvaras slavenajās Paikspīkas (Pikes Peak) kalnā braukšanas sacensībās ASV, uzvaras ASV TransAm Series, divi DTM tituli, vienpadsmit nacionālos Super Touring Car Championship titulus, Touring Car World Cup titulu, kā arī neskaitāmas spilgtas uzvaras mazāka mēroga autosporta pasākumos visā pasaulē.

Kad laikapstākļi ārā parāda sevi no sliktākās puses, Audi leģendārā quattro® pilnpiedziņa demonstrē visas savas labākās īpašības. Intuitīvi sadalot griezes momentu starp visiem četriem riteņiem, quattro® pievada jaudu riteņiem ar vislabāko saķeri, uzlabojot braukšanas īpašības slapjā laikā.