Jautājumi un atbildes > e-tron ikdienas dzīvē > Audi tron > Sākumlapa
e-tron

Jautājumi un atbildes

Uzlāde

Kā varu veikt lielāku distanci?

1. Centieties prognozēt satiksmes plūsmu un sekojiet līdzi ātrumam.
2. Izmantojiet Audi drive select “efficiency” režīmu, kas ir paredzēts īpaši ekonomiskai braukšanai.
3. Pārbaudiet automobiļa braukšanas augstuma iestatījumu. Braukšanas augstumu iespējams samazināt, tā pazeminot aerodinamisko pretestību. Lai to izdarītu, izvēlieties Audi drive select “sport” vai “efficiency” režīmu.
4. Neaizmirstiet, ka citas ierīces arī patērē enerģiju. Gaisa kondicionētājs, audiosistēma, priekšējie lukturi un aizmugurējā loga apsilde arī patērē akumulatora enerģiju.
5. Nebrauciet ar uzstādītiem papildu piederumiem, piemēram, jumta bagāžnieku, ja tie nav nepieciešami.
6. Izvēlieties ekonomiskāko gaisa spiedienu riepās.
7. Izmantojiet autonomo klimata kontroli, lai iepriekš uzsildītu vai atdzesētu salonu, kamēr automobilis joprojām ir pieslēgts lādētājam.
8. Izmantojiet nobraukuma rezerves režīmu (ierobežota darbība).

Kāpēc 22 kW uzlādes stacijā varu uzlādēt automobili tikai ar 11 kW jaudu?

Pašlaik automobilim ir uzstādīts 11 kW iebūvētais lādētājs. Sākot ar 2019. gada 4. ceturksni, ir paredzēts par papildu samaksu piedāvāt otro iebūvēto lādētāju. Ar diviem iebūvētajiem lādētājiem būs iespējama uzlāde ar 22 kW jaudu. Standarta versijā Audi e-tron var lādēt ar jaudu līdz 150 kW, izmantojot līdzstrāvu.

Kādu garantiju AUDI AG nodrošina akumulatoram? Vai akumulatoru ir iespējams remontēt?

AUDI AG piedāvā jaunu automobiļu augstsprieguma akumulatoriem 8 gadu vai 160 000 km garantiju. Garantija attiecas uz visiem materiālu un ražošanas defektiem. Jā, apmācīti meistari (augstsprieguma speciālisti) var veikt augstsprieguma akumulatora remontu.

Kad būs pieejama connect uzlādes sistēma?

connect uzlādes sistēmas integrācija ir paredzēta, sākot ar 2019. gada 4. ceturksni.

Kā virzās uzlādes infrastruktūras izbūve? Kāpēc ir atšķirības starp lietotni un automobiļa navigācijas sistēmu?

Pašlaik notiek uzlādes infrastruktūras paplašināšana visā Eiropā. Visaktuālāko informāciju par uzlādes stacijām vienmēr varat skatīt myAudi lietotnē. Automobilis saņem visjaunāko informāciju reizi ceturksnī ar tiešsaistes navigācijas karšu atjauninājumiem. Tiklīdz būs pieejams jauns atjauninājums, jūs saņemsiet paziņojumu MMI sistēmā. Atšķirības starp myAudi lietotni un automobiļa navigācijas sistēmu rodas šī grafika rezultātā.

Kur es varu atrast informāciju par uzlādes stacijām, un cik tā ir aktuāla?

Informācija par uzlādes stacijām ir pieejama myAudi lietotnē vai MMI sadaļā “Navigācija“. myAudi lietotnē pieejamā informācija par uzlādes stacijām tiek atjaunināta katru dienu. MMI dati tiek atjaunināti reizi ceturksnī kopā ar tiešsaistes navigācijas karšu atjauninājumu (tiklīdz būs pieejams jauns atjauninājums, jūs saņemsiet paziņojumu MMI sistēmā). Tāpēc dati myAudi lietotnē var atšķirties no MMI navigācijas sistēmas datiem.

Kas ir īpaši jāņem vērā, veicot uzlādi (publiskā) uzlādes stacijā?

Papildus šeit minētajam, visa svarīgākā informācija un piezīmes ir atrodamas jūsu īpašnieka rokasgrāmatas sadaļā “Augstsprieguma sistēma - Augstsprieguma akumulatora uzlāde“ ("High-voltage system - Charging the high-voltage battery").
1. Automobilim ir jābūt atslēgtam.
2. Nospiediet pogu virs uzlādes lūkas, lai to atvērtu. Uzlādes lūka atrodas uz priekšējā spārna vadītāja pusē (atkarībā no aprīkojuma pasažiera pusē atrodas papildu maiņstrāvas uzlādes ligzda).
3. Ja nepieciešams, izmantojiet automobiļa komplektācijā iekļauto kabeli (atrodas glabāšanas nodalījumā zem priekšējā pārsega). Priekšējā pārsega atvēršanas slēdzis pie vadītāja kājām.
4. Pareizi pievienojiet savienotāju un turiet to, kamēr tas nofiksējas (gaismas diode mirgo baltā krāsā).
5. Samaksājiet par uzlādi (pielieciet apmaksas karti pie uzlādes stacijas karšu lasītāja) vai sāciet uzlādes procesu, izmantojot lietotni – skatiet informāciju uzlādes stacijā. Ņemiet vērā: uzlāde ir iespējama, ja pakalpojuma sniedzējs pieņem uzlādes karti (piemēram, e-tron uzlādes pakalpojumu). Iespējams, ka ir jāizmanto cits pakalpojuma sniedzējs vai kredītkarte.
6. Sekojiet līdzi uzlādes gaismas diodei (mirgo zaļā krāsā = notiek automobiļa uzlāde)/paskaidrojumi ir norādīti uz uzlīmes pie uzlādes ligzdas.
7. Instrumentu panelī parādās uzlādes enerģija un paredzamais uzlādes laiks (pēc durvju atvēršanas). Lai pabeigtu uzlādi:
8. Atslēdziet automobili.
9. Lai pabeigtu uzlādi, nospiediet pogu uz uzlādes ligzdas. Ja nepieciešams, pabeidziet uzlādi, vēlreiz pieliekot apmaksas karti pie uzlādes stacijas – skatiet informāciju uzlādes stacijā.
10. Atvienojiet uzlādes savienotāju (izgaismojas gaismas diode virs ligzdas, norādot, ka to var atbloķēt). Ja nepieciešams, vēlreiz piespiediet pogu, lai atbloķētu.
11. Ielieciet kabeli atpakaļ automobilī.

Automobilis

Kas ir “rekuperācija”?

Automobilis var atgūt enerģiju, izmantojot rekuperāciju. Šajā procesā elektriskā piedziņas sistēma darbojas kā ģenerators un pārveido lielu daļu kinētiskās enerģijas elektroenerģijā, kas tiek uzkrāta augstsprieguma akumulatorā. Automobiļa bremzēšana rekuperācijas laikā ir līdzīga bremzēšanai ar dzinēju automobilī ar iekšdedzes dzinēju. Tā notiek automātiski, nospiežot bremžu pedāli vai noņemot kāju no akseleratora, kad transmisija ir ieslēgta D režīmā. Nospiežot bremžu pedāli, automobilis tiek bremzēts, izmantojot rekuperāciju. Bremzes papildus tiek iedarbinātas tikai tad, kad nepieciešams. Tādējādi ar mierīgu braukšanas stilu ir iespējams bremzēt tikai ar rekuperāciju līdz pašam pēdējam brīdim pirms pilnīgas apstāšanās, kas nozīmē, ka bremzēšanas laikā tiek zaudēts ļoti maz enerģijas un nobraukuma rezerves.

Kā darbojas rekuperācija?

Rekuperācija var būt gan manuāla, gan automātiska:

1. Izmantojot funkciju automātiskajā režīmā, elektriskais bremžu pastiprinātājs automātiski sadala nepieciešamo bremzēšanas spēku starp elektromotoriem un disku bremzēm. Parasti bremzēšanai ar palēninājumu līdz 3 m/s izmanto tikai rekuperāciju.

2. Automātiskā, pielāgojamā rekuperācijas funkcija samazina automobiļa ātrumu, izmantojot rekuperāciju, atkarībā no satiksmes situācijas, piemēram, ja priekšā braucošais transportlīdzeklis bremzē. Tā arī ņem vērā saglabāto maršruta informāciju, piemēram, pagriezienus vai apdzīvotas vietas zīmes. Šo funkciju iespējams ieslēgt vai izslēgt MMI sistēmā.

3. Izvēloties manuālo rekuperāciju, bremzēšanas pakāpi iespējams kontrolēt manuāli. Ir trīs rekuperācijas līmeņi, kurus iespējams izvēlēties ar svirām uz stūres. Pavelkot kreiso sviru, rekuperācijas bremzēšanas intensitāte palielinās, bet, pavelkot labo sviru, tā samazinās.

Kas ir papildu gaisa kondicionēšana un kā to izmantot?

Autonomā gaisa kondicionēšana pēc nepieciešamības atdzesē vai sasilda automobiļa salonu pirms došanās ceļā, nodrošinot patīkamu temperatūru automobiļa salonā jau tad, kad atverat durvis. To iespējams programmēt un aktivēt, izmantojot automobiļa MMI izvēlni vai parocīgo myAudi lietotni, neatkarīgi no tā, vai automobilim tiek veikta uzlāde vai nē. Varat ieslēgt to uzreiz vai izvēlēties taimera funkciju. Gaisa kondicionētāju arī ir iespējams ieslēgt uz neilgu laiku, atslēdzot automobili ar atslēgas tālvadības pulti. Ērtā papildu gaisa kondicionēšanas sistēma (pieejama papildu aprīkojumā par papildu samaksu) ļauj arī iestatīt vēlamo temperatūru, ieslēgt sēdekļu apsildi vai ventilāciju, stūres apsildi un stikla apsildi pirms došanās ceļā.

Kāpēc mans nobraukuma rezerves displejs neattēlo maksimālo 411 km nobraukuma rezervi atbilstoši WLTP, kad automobilis ir pilnībā uzlādēts?

Attēlotā nobraukuma rezerve tiek aprēķināta, ņemot vērā akumulatora uzlādes līmeni, pašreizējos temperatūras apstākļus un iepriekšējos patēriņa rādītājus. Tā kā automobilim un elektriskās piedziņas sistēmai ir augsta efektivitāte, jebkādiem pretestības faktoriem ir daudz lielāka ietekme nekā automobiļos ar iekšdedzes dzinēju. Jūsu automobiļa atsevišķie patēriņa rādītāji ir pieejami myAudi lietotnē sadaļā “Informācija par aprīkojumu/Tehniskie dati/Patēriņš” ("Equipment details/Technical data/Consumption"). Nobraukuma rezervi īpaši ietekmē šādi faktori:
- temperatūras apstākļi (aukstums/karstums);
- braukšana/ātrums;
- riepu veids (piemēram, ziemas riepas);
- ceļa stāvoklis (lietus/sniegs);
- papildu enerģijas patērētāji (apsilde, sēdekļu apsilde, aizmugurējā loga apsilde, gaisa kondicionēšana...);
- noslodze (pasažieri, bagāža);
- sānvējš un pretvējš.

Kur es varu iepazīties ar sava automobiļa patēriņa rādītājiem atbilstoši WLTP?

Jūsu automobiļa patēriņa rādītāji ir pieejami myAudi lietotnē sadaļā “Informācija par aprīkojumu/Tehniskie dati/Patēriņš“ ("Equipment details/Technical data/Consumption").

Kur es varu apskatīt precīzu akumulatora uzlādes līmeni?

Precīzu akumulatora uzlādes līmeni procentos iespējams apskatīt izvēlnes sadaļā “Uzlāde...“ ("Charging..."), kas atrodama MMI izvēlnes sadaļā “Automobilis/Uzlāde un efektivitāte“ ("Vehicle/Charging & efficiency"). Šeit iespējams iestatīt arī mērķa uzlādes līmeni. Apakšizvēlni ir iespējams pievienot īsceļiem, to nospiežot un turot, kā arī lietotnei (augšējā līmenī).

Citi

No kāda materiāla ir izgatavoti akumulatori?

Augstsprieguma akumulatoros ir izmantoti dažādi vērtīgi izejmateriāli, piemēram, kobalts, litijs un niķelis.

Kāda ir Audi akumulatoru pārstrādes stratēģija?

Mūsu akumulatori ir elektriskā automobiļa sirds, un to izstrādē ir padomāts par visaugstāko kvalitāti un drošību, kā arī to, lai tie kalpotu visu automobiļa darbības laiku. Mēs jau pārstrādājam atgrieztos akumulatorus, piemēram, no mūsu hibrīda automobiļiem vai eksperimentālajiem Audi e-tron automobiļiem. Pārstrādi veic dažādi pārstrādes uzņēmumi atbilstoši likumos noteiktajām prasībām katrā konkrētajā reģionā.