Vieda amatniecība

Böllinger Höfe rūpnīcā Nekarsulmā (Neckarsulm), Vācijā, amatniecība ir apvienota ar viedu rūpnīcas tehnoloģiju, lai rezultātā izgatavotu pilnībā elektrisko Audi e-tron GT quattro.

missing translation: fa.article-intro.reading-time – Kopija: AUDI AG – Foto: AUDI AG – Video: AUDI AG – 05/02/2023

Automobilim ir pieejami tikai uz WLTP, nevis NEDC ciklu balstīti patēriņa un izmešu dati.

Assembling the Audi e-tron GT quattro{ft_e-tron-gt}.

Darbiniecei rūpīgi virzot cimdā tērptu roku uz pilnībā elektriskā Audi e-tron GT quattro virsbūves krāsojumu, viņas skatiens seko līdzi kustībai. Automobilis ir izgaismots ar īpašu gaismu. Stingrā kvalitātes kontroles procesa laikā Audi eksperti ar ērgļa acīm nekavējoties pamanīs ikvienu nepilnību. Krāsojums, šuves un spraugas vēl beidzamo reizi tiek liktas zem mikroskopa. Tā ir pēdējā iespēja veikt noslēguma pielāgojumus. Kad Audi e-tron GT quattro automobilis ir izgājis cauri šai galastacijai – noslēguma pārbaudei – tas ir gatavs atstāt Böllinger Höfe telpas.

Pirms nonākšanas līdz šim punktam ražošanas modeļi iziet cauri daudzām stacijām. Böllinger Höfe rūpnīca Audi kompleksā Nekarsulmā pielieto inovatīvas, īpaši izstrādātas tehnoloģijas, lai izgatavotu pilnībā elektrisku Gran Turismo. Noslēdzošie apdares darbi vienmēr tiek veikti ar roku. Skaidro Audi Böllinger Höfe rūpnīcas ražošanas vadītājs Volfgangs Šancs (Wolfgang Schanz): „Audi e-tron GT quattro – un it īpaši tā virsbūves – ražošana ir ļoti automatizēts process. Tomēr roku darbs ir daļa no katra montāžas līnijas cikla. Patiesība ir tāda, ka automobiļa uzbūvēšanai joprojām ir nepieciešama amatniecība. Mūsu kolēģi veic šo darbu, īpašu uzmanību pievēršot detaļām.” Vēl viens būtisks faktors ir pieredze. „Mēs esam pārnesuši visas amata prasmes, kas tika attīstītas, ražojot Audi R8. Vēl vairāk, tāda pati degsme, kādu mūsu darbinieki veltīja Audi R8 ražošanai, tagad tiek ieguldīta Audi e-tron GT quattro. Jau no konceptautomobiļa posma Böllinger Höfe rūpnīca tika veidota kā ierobežota apjoma automobiļu ražotne ar inovatīviem un elastīgiem ražošanas procesiem,” stāsta ražošanas vadītājs. Ideāli apstākļi Audi e-tron GT quattro ražošanai. 

Lai pielāgotu abu modeļu automobiļu ražošanu vienai ražotnei, elastīgā ierobežota apjoma automobiļu ražotne tika atjaunota un paplašināta. Saglabājot Nekarsulmā bāzētās Audi ražotnes stiprās puses, Audi e-tron GT quattro integrācija bija saistīta ar jaunu kompetences jomu pievienošanu attiecībā uz elektrifikāciju, automatizāciju un digitalizāciju.

Automobiļa uzbūvēšanai joprojām ir nepieciešama amatniecība – būtisku uzmanību pievēršot detaļām.

Audi Böllinger Höfe rūpnīcas ražošanas vadītājs Volfgangs Šancs

Performing a final quality check on the Audi e-tron GT quattro

Ir skaidrs bez vārdiem, ka cenšanās ražot augstas kvalitātes, precīzi izstrādātus automobiļus Böllinger Höfe rūpnīcā ir visaugstākā prioritāte. Katrs process un katra rokas kustība ir veltīta tieši tam. Virsbūvju cehs ir tikai viens piemērs ideāli simbiotiskajām attiecībām starp amatniecību un modernajām tehnoloģijām. Šeit tiek izmantota virkne dažādu savienošanas metožu, kas svārstās no kontakta punktmetināšanas līdz skrūvēm, kniedēm un sastiprināšanai. Pašā darbnīcas sirdī ir liela iespīlēšanas un stiprināšanas sistēma, kas zināma kā divvirzienu rāmētājs.

„Rāmētāju izmanto, lai virsbūvei piestiprinātu lielas detaļu grupas, kas galu galā nosaka tās ģeometriju. Parasti divi šādi rāmētāji, kas uzstādīti kā secīgas montāžas līnijas, ir nepieciešami virsbūves izgatavošanai. Böllinger Höfe rūpnīcā mēs esam veiksmīgi apvienojuši šīs darbības vienā stacijā, kurai katrs automobilis iziet cauri divas reizes. Tādēļ arī to sauc par divvirzienu rāmētāju,” skaidro virsbūvju ceha vadītājs Kristofs Šteinbauers (Christoph Steinbauer). „Pirmajā reizē tiek piestiprināti iekšējie paneļi; otrajā reizē – ārējie paneļi. Darbu veic desmit roboti ar 32 instrumentiem, izpildot darbības, kas nepieciešamas, lai piestiprinātu paneļus automobiļa virsbūvei. Tie automātiski nomaina instrumentus starp abiem gājieniem un pat darba laikā.”  

The two-way framer in the body shop

Cita jauna stacija ir paredzēta bezkorelācijas mērīšanai. Divas robota vadītas optiskās mērīšanas galvas pārbauda virsbūves izmēru precizitāti. Pārbaudot katra automobiļa virsbūvi, tās pārbauda 350 mērīšanas punktus. Katrā punktā tiek vienlaicīgi izveidots un skenēts zilas svītras raksts, pēc tam robota roka pāriet pie nākamās. Tādējādi tie strādā sistemātiski no viena punkta līdz nākamajam. Telpas kameras nosaka un pastāvīgi salīdzina precīzu mērīšanas galvu atrašanās vietu. Ģenerējot lielus ultra precīzu datu apjomus, šis process rada iespēju strauji reaģēt pat uz vismazāko novirzi. Papildus augsto tehnoloģiju sistēmām virsbūves montāžas līnijā ir divas manuālās stacijas. Šeit mašīnas nodot stafetes kociņu cilvēkiem, kuri augstas precizitātes metināšanu veic ar roku. Šajā stacijā darbiniekiem par labu nāk pieredze, kas gūta darbā ar Audi R8. Metinātāji, kuri ilgus gadus pavadījuši, tikai ar rokām meistarojot sporta automobiļus ar V10 iekšdedzes dzinēju, tagad veic augstas precizitātes kausējummetināšanu, piemēram, Audi e-tron GT quattro.


Correlation-free measuring during production of the Audi e-tron GT quattro.

Pēc virsbūves montāžas līnijas attiecīgais automobilis tiek pārvietots uz nākamo montāžas posmu. Virsbūves ražotāji piestiprina automobiļa spārnus, durvis, kā arī motora pārsegu un bagāžas nodalījuma durvis. Šī darbība ir saistīta ar uzmanības koncentrēšanu uz to, lai nodrošinātu precīzus, vienmērīgus spraugu izmērus un augstas kvalitātes virsmas. Novirzes var radīt pat minimālas pielaides ārējās virsbūves daļās. Tādēļ darbs jāveic ne vien ar pedantisku rūpību un uzmanību, bet arī tas vislabāk ir paveicams, atgriežoties pie tradicionālās amatniecības. Piemēram, mūsu komandā ir kvalificēts galdnieks, kuram ir asa redze un sajūta attiecībā uz virsmām. Pēc montāžas posma pabeigšanas virsbūves tiek krāsotas.


Manufacturing the Audi e-tron GT quattro.

Bezoperatora transportieri un no jauna uzstādīta elektriskā virszemes konveijera sliežu sistēma

Svaigi nokrāsotas Audi e-tron GT quattro virsbūves tiek īslaicīgi uzglabātas plauktā Böllinger Höfe pagrabstāvā. No turienes bezoperatora transportieri (DTV) tās pārvieto uz montāžas līniju pirmajā stāvā. Tās pārvietojas, izmantojot navigācijas karti, kurā ietverts digitāls apkārtnes attēlojums. Divi lāzera skeneri priekšā un aizmugurē pārbauda apkārtni, nodrošinot, ka katrs DTV vienmēr precīzi zina savu pozīciju. Katru dienu 20 viedie transportieri veic savu 23 kilometru attālumu un ne tikai piegādā montāžai virsbūves, bet arī pārvieto tās pirmo ciklu laikā un līnijas beigās. Lai nodrošinātu ergonomisku darba vidi, bezoperatora transportieri savu augstumu var noregulēt pēc vajadzības.

Unikāla šī ražošanas posma funkcija ir tā, ka Audi e-tron GT quattro un Audi R8 tiek ražoti uz vienas un tās pašas montāžas līnijas. Lai koordinētu kopīgo ražošanas procesu, ciklu skaits tika palielināts no 16 līdz 36. Par procesiem atbildīgie loģistikas eksperti visu rūpīgi koordinē, lai katra modeļa komponenti tiktu piegādāti atbilstošā vietā, atbilstošā laikā un pareizā secībā. Lai nodrošinātu, ka ražošanas process darbojas kā pulkstenis, visas montāžas procedūras iepriekš tika pārbaudītas – ne tieši uz vietas, bet izmantojot VR tehnoloģiju.

Svarīgs montāžas elements ir „saprecināšana”. Tā notiek tad, kad Audi e-tron GT quattro virsbūve tiek apvienota ar bateriju, elektromotoriem un balstiekārtu. Atbalstīti uz detaļu konveijera iekārtām, šie lielie tehniskie moduļi pa dažiem milimetriem tiek pārvietoti no pareizās pozīcijas zem virsbūves, izmantojot ruļļa konveijeru. Izmantojot pašpozicionējošos elektriskos skrūvgriežus – un vienlīdz precīzu darbinieku roku darbu – detaļas tiek saskrūvētas kopā.

Driverless transport vehicles are employed in production.
 

Virtuālā realitāte un 3D skenējumi

Audi e-tron GT quattro ir četru riņķu pirmais modelis, kura ražošana tika plānota pilnīgi bez jebkādiem fiziskiem prototipiem. Tas bija iespējams, pateicoties tādu faktoru kā trīsdimensiju telpu karšu, mašīnmācīšanās procesu un virtuālās realitātes kombinācijai. Rezultātā darbinieki varēja testēt un optimizēt visus montāžas procesus virtuālajās telpās.

 

Montāžas secības plānošana lielākoties tika veikta virtuāli.

Audi Böllinger Höfe rūpnīcas ražošanas vadītājs Volfgangs Šancs

Cilvēku-robotu sadarbība un montāžas palīglīdzekļi no 3D printera

Lai arī manuālā darba precizitāte un veiklība montāžas procesā ir vissvarīgākā, šajā jomā palīdz arī roboti – piemēram, uzstādot priekšējos un aizmugurējos vējstiklus. Šajā darba posmā cilvēki sadarbojas ar mašīnām, un viņus neatdala drošības barjeras. To sauc par cilvēku-robotu sadarbību (HRC). Strādnieki vispirms ievieto logu stiprinājumā ar automātiski regulējamiem turētājiem. Pēc tam viņi paiet malā, kamēr robots uzklāj līmi. Pēc tam darba procesu atkal pārņem darbinieki un ar ārkārtēju precizitāti iestiprina logu virsbūvē.

Procesu atvieglo arī 3D printeris. Daudzās stacijās personāla darbu ergonomiskāku padara īpaši izstrādāti montāžas palīglīdzekļi. Böllinger Höfe rūpnīcas darbiniekiem, kuri nāk klajā ar labām idejām darba uzlabošanai, nav īpaši jāpiepūlas, lai tās tiktu iekļautas darbā. Viņi ar savu priekšlikumu vienkārši dodas uz rūpnīcas 3D drukāšanas centru. Sadarbībā ar Berlīnes jaunuzņēmumu Audi ekspertu komanda ir izstrādājusi programmatūru, kas par 80 procentiem samazina pirmsmontāžas matricu un stiprinājumu izstrādes laiku. Parasti viss, kas nepieciešams, ir skice, un drukātā daļa tiek izveidota dažu stundu laikā. Kā norāda Volfgangs Šancs, tas iezīmē vēl vienu milzu soli uz priekšu: „Mēs esam ieviesuši daudzas jaunas metodes, sākot ar montāžas darbu secības plānošanu, kas lielākoties tika veikta virtuāli. Virsbūvju cehā mēs esam ieviesuši bezkorelāciju mērīšanu. Un montāžas palīglīdzekļi no 3D printera, kas mūsu darbiniekiem jau kalpo kā pielāgoti risinājumi, sevi jau ir pierādījuši kā lielisks aktīvs.”

Apvienojot ārkārtīgi elastīgu augsto tehnoloģiju ražošanu ar amatniecisku meistarību, Böllinger Höfe rūpnīca izgatavo neatvairāmu ietvaru, kas nodrošina labāko no abām pasaulēm – amatniecības un viedās fabrikas tehnoloģijas.

Finish Check at the Böllinger Höfe
 
Audi e-tron GT quattro{ft_e-tron-gt}

Atklājiet Audi RS e-tron GT savā valstī

Audi modeļi sniedz klientiem daudz brīvības savu automobiļu personalizēšanai. Uzziniet vairāk par aprīkojumu, kas iekļauts Audi RS e-tron GT un kura salona un virsbūves iespējas ir pieejamas pēc pieprasījuma.


Automobilim ir pieejami tikai uz WLTP, nevis NEDC ciklu balstīti patēriņa un izmešu dati.