„Ideālais sportiskuma un izsmalcinātības apvienojums”
missing translation: fa.article-intro.reading-time – Kopija: Nadīne Kaminski (Nadine Kaminski) – Foto: Frics Beks (Fritz Beck) – 05/07/2023
Automobilim ir pieejami tikai uz WLTP, nevis NEDC ciklu balstīti patēriņa un izmešu dati.

„Daudzi domā, ka radošums ir momentuzņēmums – iedvesmas zibsnis, epifānija,” jautāta par ideju lērumu, kas, iespējams, tiek radītas tieši tagad, aiz rūpīgi aizvērtām durvīm, stāsta Simona Falčinella (Simona Falcinella). „Ja darbs ir balstīts uz radošumu, procesam ir nepieciešams noteikts „Radošais elastīgums”: radošā instinkta apvienojums ar pieredzi un kompetenci. Radošums mums ir ikdienas prakse, nepārtraukta vingrināšanās.”

Labi pārbaudīta komanda (no kreisās uz labo): Annika de Būra, Kristīna Vitmana, Ticiana Mauri un galvenā dizainere Simona Falčinella apspriež krāsu un materiālu kombinācijas.
Labi pārbaudīta komanda (no kreisās uz labo): Annika de Būra, Kristīna Vitmana, Ticiana Mauri un galvenā dizainere Simona Falčinella apspriež krāsu un materiālu kombinācijas.
Mūsu tendenču izpēte ietver dizainu, tehnoloģiju un sabiedrību.
Ticiana Mauri
Audi Krāsu un apdares departamenta darba grupas aizkulises
Pievienojas dizainere Annika de Būra (Annika de Boer). „Kas padara mūsu komandu tik īpašu?” Viņa mirkli apdomājas – šķiet, uz šo jautājumu ir iespējamas daudzas atbildes. „Lai arī mums katram ir sava identitāte, mēs visi runājam vienā dizaina valodā,” viņa beigās nosaka. „Jā, mums patiesībā ir kopīga un ļoti precīza doma par to, kas ir Audi un kā mēs varam turpināt tam ieviest jauninājumus atbilstoši zīmola identitātei,” piebilst Simona Falčinella.
Abas dāmas ved mūs garām izstāžu zālēm, darbagaldiem, augstiem plauktiem un tam, kas ir zināms kā „materiālu bibliotēka” – visdziļākajā Krāsu un apdares departamenta daļā, kur gaida divas citas komandas locekles: Ticiana Mauri (Tiziana Mauri) un Kristīna Vitmana (Christina Wittmann). Visas četras liek lietā savu kompetenci Audi Q4 e-tron materiālu un krāsas virsmu apstrādē.
Bet, kur tieši sākas radošais ceļš vērienīgam projektam, kāds ir Audi Q4 e-tron aprīkojums? „Ar konceptuālu ideju, intuīciju, balstoties uz plašu zīmola izpēti, kas ietver dizainu, tehnoloģiju un sabiedrību. Pēc tam mēs sīki izstrādājam šīs idejas, atlasām tās un pārvēršam tās tīrā un atšķirīgā Audi kodā,” stāsta Krāsu un apdares departamenta sēriju projektu vadītāja Ticiana Mauri. „Visa komanda ir iesaistīta visos projekta posmos – no pirmā konceptuālā līmeņa līdz noslēguma sērijas izstrādei. Mēs visas vienlaikus esam dizaineres un materiālu speciālistes. Mēs pietuvinām un attālinām, strādājot gan mikro, gan makro līmenī.”

Meklējot optimālo krāsas toni, komanda atkārtoti krāso testa paraugus, lai tos varētu labāk salīdzināt.

Rūpnieciskā dizainere Kristīna Vitmana ir atbildīga par Krāsu un apdares departamenta projekta koordinēšanu.
Meklējot optimālo krāsas toni, komanda atkārtoti krāso testa paraugus, lai tos varētu labāk salīdzināt.
Rūpnieciskā dizainere Kristīna Vitmana ir atbildīga par Krāsu un apdares departamenta projekta koordinēšanu.
Radošais process un tā pabeigšana
Pirmais praktiskais solis ir izstrādāt krāsas un materiālu koncepciju, kas atbilst modeļa specifikai un vēstījumam. Šajā posmā dizaineres kā rīkus savu ideju, intuīciju un pētījumu vizualizēšanai un noturēšanai izmanto zīmola emociju kartes un tendenču pētīšanu.
Pēc tam koncepcijas tiek pārveidotas konkrētos piemēros: daļēji pašu Audi Dizaina centrā, kurā ir arī krāsošanas darbnīca un tiek apstrādāti ādas materiāli apdares pārbaudēm, un daļēji pie ārējiem piegādātājiem. „Kad, piemēram, meklējam ideāli atbilstošu krāsu” skaidro Kristīna Vitmana, „mēs krāsošanas darbnīcai sniedzam sākuma datus, t. i., sākotnējos krāsas datus, kur tos apstrādā, izmantojot testa paraugu.” Īpaši piemērots tam ir dubļusargs, jo tam ir aizraujoša trīsdimensionalitāte, un tas ļoti dinamiski atspoguļo gaismu. Piemēram, līdz brīdim, kad Audi Q4 e-tron tika atrasts ideāli piemērots jauns purpurkrāsas tonis, dažādos salīdzinājumos tika pārbaudīti dažādi krāsoti paraugi, un papildus tika pakāpeniski pielāgota krāsa. Vairāk zilā pigmenta, vairāk metālisko daļiņu, mazāk metālisko daļiņu, vairāk sarkanā pigmenta ... Līdz kādā brīdī komanda izlēma: tagad ir tā, kā vajag.
“Meklējot ideālo krāsu, uz testa paraugiem tiek apstrādāti dažādi toņi.
Kristīna Vitmana
Šādi atlases un izsvēršanas procesi parasti neaprobežojas ar Krāsu un apdares studiju: sinerģijām starp dažādiem departamentiem ir sava loma katrā ražošanas solī. Tā kā interjera un eksterjera formu un virsmu definēšana progresēja, Krāsu un apdares departamenta dizaineri ieguva aizvien precīzāku krāsu un materiālu paleti. Tas tad arī bija kopīgais elements, kas vēlāk pārvērta eksterjeru un interjeru saskanīgā vienībā.
Kad ir atrasti atbilstoši materiāli un krāsas, komanda turpina strādāt ciešā sadarbībā ar kolēģiem no Tehniskās attīstības departamenta, Kvalitātes departamenta, mārketinga un stratēģijas ekspertiem. „Procesā ir svarīgi integrēt mūsu idejas dažādās darba jomās, kā arī visu atsevišķo uzņēmējdarbības jomu vēlmes un prasības apvienot mūsu koncepcijās, nezaudējot savu vīziju,” skaidro projekta vadītāja Kristība Vitmana (Christina Wittmann). Tādējādi visām idejām pirms ražošanas tiek veikta priekšpārbaude. Šeit neviens nestrādā siltumnīcas apstākļos.

Studējot Dizaina akadēmijā Eindhovenā, Annika de Būra specializējās jomā „Cilvēks un mobilitāte”.

Sava radošā procesa laikā Krāsu un apdares departamenta dizaineri iegūst aizvien precīzāku krāsu un materiālu paleti.
Studējot Dizaina akadēmijā Eindhovenā, Annika de Būra specializējās jomā „Cilvēks un mobilitāte”.
Sava radošā procesa laikā Krāsu un apdares departamenta dizaineri iegūst aizvien precīzāku krāsu un materiālu paleti.
Audi Q4 e-tron sniedz svaigu impulsu
Annika de Būra rāda fiziski nelielu, bet ārkārtīgi svarīgu inovāciju, pie kuras viņa strādājusi divus gadus – Audi riņķus stūres ratā. „Pēc ilga eksperimentēšanas procesa ar spīduma līmeņiem, krāsu pārejām un dažādiem skrāpējumiem, tagad mēs rezultātu varam redzēt uz ceļa. Tas izskatās patiešām labi.”

Spīduma līmeņi, krāsu pārejas, dažādi skrāpējumi: Annika de Būra pavadīja divus gadus, izstrādājot jauno Audi riņķu dizainu salonam.
Spīduma līmeņi, krāsu pārejas, dažādi skrāpējumi: Annika de Būra pavadīja divus gadus, izstrādājot jauno Audi riņķu dizainu salonam.
Uz viena no telpā esošajiem galdiem atrodas liels rullis ar vafeles biezuma materiālu ar ideāli dabiska izskata koka šķiedru. „Jaunā premium klases virsma ar nosaukumu „Kaļķa nogulšņu pelēkbrūni dabīgā krāsa” ir tehniskais finieris,” skaidro Annika de Būra. „Mēs to esam izstrādājuši, īpašu uzmanību pievēršot 3D efektam un haptiskumam. Tam pieskaroties, jūs varat sajust trīsdimensiju koka struktūru – tā tur patiešām ir.”
Izmantojot materiāla lapu, kas vēl nav uzzīmēta paraugā, Ticiana paskaidro citas jaunas virsmas opcijas estētisko triku: „Alumīnija konverģences antracīts.” „Lai nodrošinātu, ka tam paredzētais laukums automobilī vēlāk neizskatītos pārāk masīvs, mēs vizuāli sadalījām dizainu divās daļās – strādājot ar divām dažādām grafikām un skrāpēšanas virzieniem, ievērojot komponenta formu.”

„Kaļķa nogulšņu pelēkbrūni dabīgā krāsa”: viens no premium klases materiāliem Audi Q4 e-tron automobilim, par kura izstrādi komanda ir īpaši lepna.

Ticiana Mauri studēja rūpniecisko dizainu Milānas Politehniskajā universitātē.
„Kaļķa nogulšņu pelēkbrūni dabīgā krāsa”: viens no premium klases materiāliem Audi Q4 e-tron automobilim, par kura izstrādi komanda ir īpaši lepna.
Ticiana Mauri studēja rūpniecisko dizainu Milānas Politehniskajā universitātē.
“Mēs pievērsām īpašu uzmanību 3D efektiem un dabiskai sajūtai.
Annika de Būra

„Mēs strādājam ļoti ciešā sadarbībā,” stāsta Annika de Būra (pa labi). Komandai ir kopīga un ļoti precīza doma par to, kas ir Audi, un turpināt tam ieviest jauninājumus.
„Mēs strādājam ļoti ciešā sadarbībā,” stāsta Annika de Būra (pa labi). Komandai ir kopīga un ļoti precīza doma par to, kas ir Audi, un turpināt tam ieviest jauninājumus.
Tikmēr Simona Falčinella sev priekšā izklāj lielu auduma gabalu. Tas ir audums, kas ir blīvs pieskaroties un izskatās sportisks, tīrs un luksusa līmeņa produkts ar mirgojošu gaismu – drīzāk kā izejmateriāls futūristiskam modes apģērba dizainam. „Mēs to saucam Technikgewebe,” pragmatiski nosaka Falčinella. No kā audums ir izgatavots? „Daļēji audumu atlikumi un PET pudeles.”

Simona Falčinella studēja Milānā. Pirms ieiešanas autobūves pasaulē viņa mēdza strādāt par modes dizaineri.

Vissīkākās detaļas nodrošina īpaši intuitīvu estētiku: iekšpusei un ārpusei ir jāstrādā kopā ideālā harmonijā.
Simona Falčinella studēja Milānā. Pirms ieiešanas autobūves pasaulē viņa mēdza strādāt par modes dizaineri.
Vissīkākās detaļas nodrošina īpaši intuitīvu estētiku: iekšpusei un ārpusei ir jāstrādā kopā ideālā harmonijā.
Ilgtspēja ir galvenais temats
Audi Q4 e-tron projektā komanda savu ieceri īstenojusi ar īpašu degsmi – līdz pat pēdējai detaļai: Piemēram, paklājs un aizmugurējais plaukts satur daļēji pārstrādātu materiālu. Vēlāk, būdams automobiļa pircējs, jūs šo plašāko no salona virsmām knapi pamanīsiet. Vissvarīgākās, ņemot vērā lielo materiāla daudzumu, ir iekšējās vērtības. „Paklājiņu pamatne ir izgatavota no tekstila industrijas audumu pārpalikumiem, piemēram, vilnas un kokvilnas, varbūt pat veciem džinsiem,” skaidro Annika de Būra, „un mīkstais augšējais materiāls ir daļēji izgatavots no pārstrādātām PET pudelēm un pārstrādātām granulām.”

Pārstrādātu šķiedru gabali izstādīti apskatei Krāsu un apdares ateljē – no šāda stāvokļa tie tiks pārstrādāti jaunā audumā un jauniem izmantošanas veidiem.

Auduma atlikumi, PET pudeļu daļiņas un plastmasas granulas ar pārstrādātu saturu ir atrodamas dažādās Audi Q4 e-tron salona vietās.
Pārstrādātu šķiedru gabali izstādīti apskatei Krāsu un apdares ateljē – no šāda stāvokļa tie tiks pārstrādāti jaunā audumā un jauniem izmantošanas veidiem.
Auduma atlikumi, PET pudeļu daļiņas un plastmasas granulas ar pārstrādātu saturu ir atrodamas dažādās Audi Q4 e-tron salona vietās.
Krāsa un drosme
Intervijai tuvojoties noslēgumam, ir atlicis tikai viens jautājums: Vai komandas dalībnieces var nosaukt savu kopīgo mīļāko krāsu no Audi Q4 e-tron krāsu paletes? Patiesībā visas tam piekrīt: papildu aprīkojumā pieejamā Aurora Violet ir īpaši oriģināla. „Purpurkrāsa ir kulturāli saistīta ar luksusu un psiholoģiski ar transformācijas ideju,” skaidrojumu sniedz Simona Falčinella. „Mēs atrodamies pārmaiņu laikā, ko Audi apliecina ar drosmīgu krāsu. Kā tāds šis tonis arī ir lieliski piemērots Audi Q4 e-tron raksturam: ideāli sabalansēts sportiska aicinājuma un izsmalcinājuma apvienojums.”
“Purpurkrāsa ir kulturāli saistīta ar luksusu un psiholoģiski ar transformāciju.
Simona Falčinella

Lai iegūtu ideālo Aurora Violet toni, bija nepieciešams veikt dažus pielāgojumus. Katrs noslēguma paletes tonis ir paredzēts, lai uzsvērtu automobiļa raksturu, cik labi vien iespējams.
Lai iegūtu ideālo Aurora Violet toni, bija nepieciešams veikt dažus pielāgojumus. Katrs noslēguma paletes tonis ir paredzēts, lai uzsvērtu automobiļa raksturu, cik labi vien iespējams.



