Audi activesphere konceptautomobilis ir ideāla elegances, praktiskuma un spēju simbioze – luksusa klases kupeja un bezceļu sporta automobiļa apvienojums.
Samazināts interjera dizains, augsto tehnoloģiju brilles un vadības elementi, kas tuvojas lietotājam – tās ir Audi dimensijas, jaunajā jauktajā realitātē balstīta Audi activesphere konceptautomobiļa izmantošanas koncepcija.
Attēlotais transportlīdzeklis ir konceptautomobilis, kas nav pieejams kā sērijveidā ražots transportlīdzeklis.
Kristīna Hūbere (Christina Huber) (pa kreisi), Audi lietotāju pieredzes plānotāja, un Jans Flīgers (Jan Pflüger), Audi jauktās realitātes eksperte, kura izstrādā inovatīvo Audi dimensiju izmantošanas koncepciju Audi activesphere konceptautomobilim.
Kristīna Hūbere (Christina Huber) (pa kreisi), Audi lietotāju pieredzes plānotāja, un Jans Flīgers (Jan Pflüger), Audi jauktās realitātes eksperte, kura izstrādā inovatīvo Audi dimensiju izmantošanas koncepciju Audi activesphere konceptautomobilim.
Roka gaisā veic smalku žestu, it kā grieztu tālruņa ripu. Tikai ar plaukstas uzsitienu pēc tam roka tiek pavilkta pa kreisi. Tā ir Audi activesphere konceptautomobiļa maketā sēdošās Audi lietotāju pieredzes plānotājas Kristīnas Hūberes roka. Viņa noņem savas augsto tehnoloģiju brilles – un pasmaida: „Runa ir tikai par intuitīvu kustību; tā darbojas Audi dimensijas.” Kristīnai blakus sēdošais Audi papildinātās un virtuālās realitātes koordinators un jauktās realitātes eksperts Jans Flīgers piekrīt: „Mēs saviem klientiem nodrošinām sensoru tehnoloģiju, kas darbojas abos virzienos. Es sniedzu lietotājiem nepieciešamo informāciju. Vienlaikus man ir iespēja uzzināt, ko lietotāji patiesībā ar to vēlas darīt.”
Audi activesphere konceptautomobiļa makets ir dabiskajam izmēram atbilstošs modelis, kas paredzēts automobiļa funkciju testēšanai.
Jans Flīgers pārbauda jauktās realitātes brilles. Tās ir pievienotas nelielai viņa jostai piestiprinātai datora ierīcei.
Audi activesphere konceptautomobiļa makets ir dabiskajam izmēram atbilstošs modelis, kas paredzēts automobiļa funkciju testēšanai.
Jans Flīgers pārbauda jauktās realitātes brilles. Tās ir pievienotas nelielai viņa jostai piestiprinātai datora ierīcei.
Kristīna un Jans
izstrādā inovatīvu Audi activesphere
konceptautomobiļa izmantošanas koncepciju. Grafiskā
lietotāja saskarne (GUI) vairs netiek pastāvīgi attēlota tikai vienā vietā, uz
ekrāniem vai projicēta, kā tas bija līdz šim, tagad to reproducē vajadzīgajā
vienā un vajadzīgajā laikā – tā vairs nav tikai divdimensiju, bet gan
trīsdimensiju. Kad valkājat jauktās realitātes brilles, darbības elementi kļūst
redzami trīsdimensiju telpā, un jūs varat mijiedarboties ar saturu, šajā telpā
izmantojot dabiskus žestus.
Kristīna: „Šajā izmantošanas koncepcijā nav klasisko ekrānu, kur nospiežat uz
izvēlētā satura. Lai noteiktu, kas ir lietotāja fokusā, un pārvietotu vadības
elementu savā virzienā, brillēs tiek izmantoti sensori.” Izklausās vienkārši,
bet patiesībā tas ir ļoti sarežģīti. Fakts, ka automobilī tiek izmantoti
sensori, lai saprastu, kāda ir apkārtne, ir kļuvis par mūsdienīgu faktoru. Taču
absolūts jaunums ir tas, ka jauktās realitātes brilles piedāvā vadītājam tādu
pašu sensoru tehnoloģiju, lai viņus novietotu telpā. Jans: „Mēs vēlamies
izveidot telpisku mijiedarbību un izmantot vismodernākās šobrīd pieejamās
jauktās realitātes tehnoloģijas. Atšķirībā no virtuālās realitātes brillēm, kas
jūs izolēs no reālās pasaules, pasauli ap mani jūs faktiski varat redzēt
jauktās realitātes briļļu caurspīdīgajos displejos. Pēc tam jūsu redzes laukā
tiek attēlota jebkāda izmantošanai piemērota informācija.” Jans gandrīz
godbijīgi paceļ brilles, pagroza tās gaisā un aplūko no visām pusēm.
Jauktās realitātes brilles, kas novieto autovadītāju telpā, ir aprīkotas ar
vairākiem sensoriem un kamerām. Tās palīdz kontekstualizēt tuvāko apkārtni,
pieredzi ar brillēm programmējot tā, ka visas vadības ierīces parādās tieši
vajadzīgajās vietās.
Trīsdimensiju izmantošanas sarežģītībai jābūt loģiskai. Jans Flīgers un Kristīna Hūbere apmainās ar skatījumiem par šo izaicinājumu.
Trīsdimensiju izmantošanas sarežģītībai jābūt loģiskai. Jans Flīgers un Kristīna Hūbere apmainās ar skatījumiem par šo izaicinājumu.
Jans Flīgers
Jauktās realitātes brilles jūs neizolēs no reālās pasaules, bet jūs caurspīdīgajos displejos varēsiet faktiski redzēt savu apkārtni.
Jans valkā ļoti sarežģītās jauktās realitātes brilles. Tās kontekstualizē tuvāko apkārtni, izmantojot vairākus sensorus un kameras.
Jauktās realitātes brilles jūs neizolēs no reālās pasaules, bet jūs caurspīdīgajos displejos varēsiet faktiski redzēt savu apkārtni.
Jans valkā ļoti sarežģītās jauktās realitātes brilles. Tās kontekstualizē tuvāko apkārtni, izmantojot vairākus sensorus un kameras.
Un vēl: Virtuālā
vadība ir inteliģenta un pārvietojas lietotāja virzienā. Kamēr viņi bezmērķīgi
skatās apkārt, nekas nenotiek. Lietotāja saskarnes elementi, kas aktivizē
dažādas darbības, paliek neaktīvi. Bet, tiklīdz lietotājs koncentrē acu
skatienu uz vienu no šiem elementiem, tādējādi izrādot interesi, sistēma attēlo
detalizētāku informāciju, pārvietojot elementu lietotāja virzienā, kur to
iespējams vadīt ar žestiem. Lūk, piemērs: Audi activesphere konceptautomobiļa
durvīs izvietotais tā sauktais Audi dimensiju enkura punkts ir fizisks
elements. Kad jūs uz to skatāties, sistēma reģistrē jūsu interesi un attēlo,
piemēram, salona attiecīgā brīža temperatūru. Ja uz to koncentrējat skatienu
ilgāku laiku, tas kļūst interaktīvs: Lietotāja saskarnes elements pārvietojas
tuvāk lietotājam, un to var vadīt virtuāli. Kad esat pabeidzis, tas uz dažām
sekundēm pazūd. Jūs varat arī ar roku aizvilkt saturu prom, tādējādi lietotāja
saskarnes elementu pārslēdzot atpakaļ miega režīmā. Tie nav tikai fiziski
elementi, kuriem uzlikts virtuāls 3D saturs, bet gan inteliģenta, kontekstam
atbilstoša lietotāja saskarne, kas ir elastīgi attēlota un ko var nemanāmi un
ērti vadīt. Audi dimensijas ir vērstas uz lietotājiem un saprot viņu
vajadzības.
Kad atrodaties Audi activesphere konceptautomobiļa priekšējā kreisajā sēdeklī,
stūres rats tiek ievilkts neredzamā pozīcijā. Ja vadītājs vēlas pārņemt vadību,
stūres rats izbīdās no neredzamās pozīcijas, un lietotāja saskarnes saturs tiek
pielāgots manuālam braukšanas režīmam. Kristīna: „Pat izmantojot navigāciju,
jūs ne tikai spiežat uz ikonas, lai piekļūtu tās lietošanai, bet varat arī
trīsdimensionāli mijiedarboties ar navigācijas karti. Dažādiem slāņiem ir
atšķirīgi informācijas līmeņi, kas pakāpeniski izveidojas atkarībā no tā, kas jūs
interesē.”
Kad izkāpjat no automobiļa, lai aplūkotu dabu, piemēram, ar savu kalnu
velosipēdu vai slēpēm, jūs vēlaties turpināt valkāt brilles, lai varētu attēlot
nepieciešamo informāciju, piemēram, taku tīklu, nogāzes slīpumu vai
brīdinājumus par ierobežotu redzamību.
Jans: „Mēs ne tikai pārliecināmies, ka tagad pirmo reizi jūs varat izmantot
šādu tehnoloģiju, lai mijiedarbotos ar savu automobili un vadītu tā funkcijas,
bet ietu vēl krietni tālāk. Galu galā automobilis ir digitālā jauktās
realitātes platforma, kas ir gatava tam, ko mēs ceram redzēt nākotnē: Es
iekāpju automobilī, un es to varu pilnīgi dabiski vadīt, izmantojot jauktās
realitātes brilles. Es izkāpju no automobiļa un dodos veikt savas aktivitātes,
piemēram, slēpot vai kāpt kalnos, kur arī var izmantot brilles. Automobilis ir
mans paplašinātais kompanjons, kas ļauj nodrošināt šādu nemanāmu pieredzi.”
Nākotnes automobilis ir iegults ekosistēmā, bagātinot reālo pasauli ar
kontekstam atbilstošu virtuālo saturu.
Kristīna Hūbere
Kristīna Hūbere valkā jauktās realitātes brilles.
Durvīs izvietotais Audi dimensiju enkura punkts ir fizisks elements. Kad jūs uz to skatāties, tas kļūst interaktīvs.
Kristīna Hūbere valkā jauktās realitātes brilles.
Durvīs izvietotais Audi dimensiju enkura punkts ir fizisks elements. Kad jūs uz to skatāties, tas kļūst interaktīvs.
Šī nākotnes tehnoloģija ļauj
dizaineriem radīt neiedomājamu lietotāja pieredzi. Kristīna Hūbere: „Pats
automobilis ir visaptveroša labsajūtas zona bez jebkādām redzamām
datortehnoloģijām. Un tomēr tā ir inteliģenta – bet tikai fonā. Tikai tad,
kad es uzlieku jauktās realitātes brilles, es spēju iedzīvināt vadības
ierīces.”
Tas paver pilnīgi jaunas iespējas automobiļu projektēšanai nākotnē.
Projektētājiem vairs nebūs jādomā, kur fiziski novietot vadības ierīces. Nav
svarīgi, kā un kur jūs automobilī sēžat – sēdus vai pusguļus stāvoklī,
izmantojot jauktās realitātes brilles, vienmēr ir garantēta piekļuve visām
vadības ierīcēm. Tādējādi ir iedomājamas pilnībā atšķirīgas dizaina valodas, un
kļūst iespējams pilnīgi jauns salona dizains. Nākotne joprojām būs inovatīva.
Žesti gaisā. Jauktās realitātes brilles ļauj vadītājam izmantot vadības ierīces tur, kur tās viņam ir visdabiskāk aizsniedzamas.
Žesti gaisā. Jauktās realitātes brilles ļauj vadītājam izmantot vadības ierīces tur, kur tās viņam ir visdabiskāk aizsniedzamas.