Audi Q6 e-tron: jaunais „Vorsprung durch Technik” kritērijs

Jaunais Audi Q6 e-tron nosaka jaunus zīmola standartus braukšanas un uzlādes veiktspējas, nobraukuma rezerves un efektivitātes jomā.

missing translation: fa.article-intro.reading-time – Kopija: Bernds Cereless (Bernd Zerelles) – Foto: Emirs Haveriks (Emir Haveric) – 03/19/2024

Audi Q6 e-tron

Jauna elektromobiļa platforma, jauna augstsprieguma barjera, jauna elektroniskā arhitektūra

Ar Q6 e-tron nobraukuma rezervi Audi prezentē pirmo apjoma automobili, kas bāzēts uz PPE – jaunizstrādātu platformu īpaši ar bateriju darbināmiem elektromobiļiem. Sadarbībā ar Porsche izveidotās Premium Platform Electric tehniskie komponenti ir pielāgoti konkrētām elektromobiļu prasībām un ierīkoti atbilstoši funkcionālajiem aspektiem, lai ļautu optimāli izmantot elektromobiļa priekšrocības, ciktāl runa ir par automobiļa ģeometriju, pieejamo vietu un svara sadali.

PPE arī piedāvā vietu pilnībā no jauna izstrādātai augstsprieguma baterijai. Baterija abu variantu modeļos, Audi Q6 e-tron quattro un Audi SQ6 e-tron, pastiprina 100 kWh bruto ietilpības kapacitāti (neto 94,9 kWh). To veido tikai 12 moduļi, un kopā ir 180 elementi. 15 elementi uz katru moduli ir saslēgti virknē. Salīdzinājumam: Audi Q8 e-tron baterijā ir 36 moduļi un 432 elementi.
Mazāks skaits moduļu nozīmē, ka nepieciešams mazāk vietas baterijas uzstādīšanai, tā ir vieglāka un to var labāk integrēt automobiļa trieciena aizsardzības konstrukcijā un dzesēšanas sistēmā. Baterijas korpusā integrēta dzesēšanas plāksne arī nodrošina vienmērīgu siltuma pārnesi un tādējādi gandrīz optimālus baterijas nosacījumus. Audi Q6 e-tron sānu aizsargsliekšņi nav piestiprināti baterijai, bet virsbūvei, nodrošinot papildu stabilitāti. Jaunums ir arī zemgrīdas aizsardzības konstrukcija no šķiedru kompozītmateriāla. Šī konstrukcija samazina svaru, aizsargā litija jonu bateriju no bojājumiem un uzlabo baterijas siltumizolāciju pret apkārtējo vidi. Tas nozīmē, ka Audi Q6 e-tron augstsprieguma baterija var atdzist vai sasilt efektīvāk.
Litija jonu baterija ar tās kopējo bruto ietilpību 100 kWh (neto 94,9 kWh) nodrošina kopējo nobraukuma rezervi līdz 625 kilometriem. Pateicoties 800 voltu tehnoloģijai un 270 kW maksimālajai uzlādes jaudai, Audi Q6 e-tron ļauj uzlādes vajadzībām apstāties uz neilgu laiku. Tādējādi atbilstošos uzlādes punktos (HPC) uzlādi vairāk nekā 255 kilometru nobraukuma rezervei iespējams veikt desmit minūšu laikā. Uzlādes līmeni (SoC) no 10 līdz 80 procentiem var palielināt aptuveni 21 minūtes laikā.

Pirmo reizi Audi modelī – Audi Q6 e-tron tagad lepojas arī ar jauno elektronisko arhitektūru E 1.2, kas tika izstrādāta kopā ar CARIAD, Volkswagen Group programmatūras spēkstaciju. Nosaukums E nozīmē nepārtrauktu elektronisko arhitektūru. Standartizēts elektroniskās arhitektūras ietvars, kas bāzēts uz jauna domēna datora struktūras ar pieciem lieljaudas datoriem, darbina visas automobiļa funkcijas – no informācijas un izklaides un vadīšanas funkcijām līdz pusautomatizētai vadīšanai vēlākajos evolūcijas posmos. E 1.2 elektroniskā arhitektūra veido pamatu viengabala digitālajai pieredzei interjerā, veicina nākotnes inovācijas un attēlo nākamo soli Audi modeļu portfeļa digitalizācijā.


Headlights

Ar līdz pat astoņām digitālā apgaismojuma zīmēm priekšējos lukturos vadītāji var personalizēt savu Audi Q6 e-tron pilnīgi jaunos veidos. Tos var atlasīt myAudi lietotnē vai transportlīdzekļa MMI.

Jauna dizaina filozofija

Audi Q6 e-tron PPE pirmizrāde iezīmē jaunas Audi interjera dizaina paaudzes sākumu. Audi Q6 e-tron interjers ir pastāvīgāk nekā jebkad iepriekš pieskaņots lietotāju vajadzībām. Digitālā skatuve ar Audi MMI panorāmas displeju un MMI pasažiera displeju nodrošina precīzas konstrukcijas un vizuālu skaidrību. Trīsdimensiju augsta kontrasta interjera iekārtojums apzināti novieto elementus priekšplānā vai aizmugurē, tādējādi radot trīsdimensiju telpisko arhitektūru, kas ir pielāgota pasažieriem gan dizaina, gan ergonomikas ziņā. 

Interjers akcentē mājīgu sajūtu. „Softwrap” stiepjas no durvīm, cauri kabīnei un viduskonsolē, tādējādi veidojot pastāvīgu pilnībā ietverošu sajūtu. Zonas ar īpašu uzsvaru uz komfortu izceļ to plašie izmēri un mīkstie materiāli, daļa no kuriem ir izgatavota, izmantojot atkārtoti pārstrādātus komponentus. Turpretī precīzi iezīmētas darbības zonas premium līmeņa melnā krāsā ar augstu spīduma pakāpi, mijiedarbojoties ar automobili, veicina skaidrību.

Pateicoties Premium Platform Electric jaunajai platformai, kas izstrādāta īpaši elektromobiļiem, Audi Q6 e-tron ir arī ārkārtīgi ietilpīgs un ārkārtīgi praktisks. Papildu vieta kājām, ērta iesēšanās aizmugurējos sēdekļos un augsts komforta līmenis aizmugurējā sēdekļa vidū ir ierasts elektromobilim bez centrālā tuneļa. Bagāžnieka nodalījuma ietilpība ir 526 litri. Nolaižot aizmugurējā sēdekļa atzveltni, kravas nodalījuma tilpums palielinās līdz 1529 litriem. Aizmugurējā sēdekļa atzveltni var nolaist pa daļām (40:20:40). Zem motora pārsega ir pieejams arī papildu 64 litru nodalījums (priekšējais bagāžnieks) – ērts, piemēram, mazāku ceļojuma somu ievietošanai.


Interior

Audi SQ6 e-tron e-veiktspēja

Jauda
380

kW

var īslaicīgi nodrošināt Audi SQ6 e-tron „Palaišanas kontroles” režīmā.

Dinamika
4.3

s

Audi SQ6 e-tron² nepieciešamais paātrinājumam no 0 līdz 100 km/h (ar Palaišanas kontroli).

Ātrums
21

min.

nepieciešama, lai uzlādes līmenis (SoC) Audi SQ6 e-tron paaugstinātos no 10 līdz 80 procentiem.

Jauna apgaismojuma tehnoloģija

Ar Q6 e-tron Audi ir ne vien sākums jaunai elektriskās mobilitātes nodaļai, bet arī būtiskam tā DNS elementam: apgaismojuma tehnoloģijai. Ar globāla līmeņa aktīvo digitālā apgaismojuma zīmju inovāciju Audi Q6 e-tron veido jaunu ēru ar unikālu dizainu un estētiku, ko var sniegt tikai Audi. Papildu aprīkojumā pieejamās digitālā apgaismojuma zīmju pakas ietvaros digitālā apgaismojuma zīme apvieno zīmi un kustību priekšējos lukturos un aizmugurējos lukturos, piešķirot jaunu, vienreizēji vibrējošu raksturu.
Ar līdz pat astoņām papildu aprīkojumā pieejamajām digitālā apgaismojuma zīmēm no jauna izstrādātajās dienas gaitas gaismās, kas iekļautas Matrix LED priekšējos lukturos un digitālajos OLED aizmugurējos lukturos 2.0 klienti sava Audi Q6 e-tron izskatu var pielāgot, kā nekad agrāk. Tas ir iespējams, izmantojot MMI un – pirmo reiz  – myAudi lietotni. Digitālā apgaismojuma zīmes var pievienot arī pēc automobiļa iegādes.

Otrā inovatīvās digitālās OLED tehnoloģijas paaudze ne vien raksturo jauno Audi modeļu izskatu, bet arī vairākkārt paaugstina to funkcionālo tvērumu. Tas ir noderīgi arī tad, kad runa ir par ceļu satiksmes drošību, kā to digitālajā OLED aizmugurējā lukturī 2.0 iespaidīgi demonstrē komunikācijas gaisma. Pirmo reizi digitālie OLED aizmugurējie lukturi spēj tiešā tuvumā mērķēti sazināties, izmantojot Car-to-X sistēmu. 
Salīdzinot ar pirmo paaudzi, segmentu skaits uz vienu digitālo OLED paneli ir palielināts no sešiem līdz 60. Audi Q6 e-tron aizmugurējos lukturos tiek izmantoti seši OLED paneļi ar 360 segmentiem. Pastāvīgais segmentu skaita palielinājums katrā digitālajā OLED panelī atvieglo aizmugurējo lukturu nākotnes attīstību displejā, kas papildus uzlabos Car-to-X saziņu un vienlaikus arī ceļu satiksmes drošību.


Front view
Audi Q6 e-tron

Elektromobilitāte pilnīgi jaunā līmenī

 

Jaunais Audi Q6 e-tron ir pilnībā elektrisks apvidus automobilis premium vidējās klases segmentā ar ikonisku SUV dizainu, iespaidīgu braukšanas un uzlādes efektivitāti, ārkārtēju praktiskumu un inovatīvām tehnoloģijām. Laišanai tirgū ir pieejami divi elektromobiļu efektivitātes līmeņi, no kuriem abi piedāvā augstsprieguma bateriju ar 100 kWh bruto ietilpību (neto 94,9 kWh). Atklājiet jauno Audi Q6 e-tron tūlīt.


Elektroenerģijas patēriņš (kombinētajā ciklā): 19,6–17,0 kWh/100 km; CO₂ izmeši (kombinētajā ciklā): 0 g/km; CO₂ izmešu klase: A