Šādi tiek ražots jaunais Audi Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron, tostarp elektromotoru ražošanas process un to transportēšana no Gjēras uz Briseli, ir sasniedzis oglekļa neitralitātes līmeni.

missing translation: fa.article-intro.reading-time – Kopija: AUDI AG – Foto: AUDI AG – 05/17/2023

Automobilim ir pieejami tikai uz WLTP, nevis NEDC ciklu balstīti patēriņa un izmešu dati.

An Audi Q8 e-tron{ft_q8-e-tron} SUV charging in front of a building.

Kad 2018. gadā tika uzsākta Audi pirmo pilnībā elektrisko automobiļu, Audi e-tron un Audi e-tron Sportback, sērijveida ražošana, tas Audi Ungārijas ražotnē Gjērā bija jaunas ēras sākums. Tieši šeit tika ražotas e-piedziņas sistēmas, lai pēc tam tās sūtītu uz Briseli, Beļģijā, Audi e-tron ražošanai. Un tas pats attiecas uz Audi e-tron pēcteci – jauno Audi Q8 e-tron.

Kopš 2018. gada Audi Hungary ir kļuvis par Audi Group elektromotoru ražošanas centru, un šajā procesā rūpnīca ne vien sasniedza noteiktu standartu tehnoloģiju ziņā, bet arī sāka rādīt piemēru ilgtspējas ziņā. Pateicoties ģeotermiskajai rūpnīcai, Eiropas lielākajai jumtu fotoelektriskajai sistēmai un citiem pasākumiem, piemēram, biogāzes sertifikātu iegādei, Audi Hungary vides bilance ir kļuvusi oglekļa neitrāla. Elektromotoru zaļā ražošana jaunajiem Audi Q8 e-tron modeļiem ir vērā ņemams ieguldījums, kas nodrošina klientiem, ka arī saražoto automobiļu vides bilance ir oglekļa neitrāla. Bet vērā jāņem ne tikai e-piedziņas sistēmu ražošana. Oglekļa neitralitātē nozīme ir arī transportēšanai uz Briseli.

Ceļš uz oglekļa neitrālu ražošanu sākas, pirms sūtījumi tiek izvesti no Gjēras rūpnīcas uz galamērķi Briselē. Pasaulē lielākajā dzinēju rūpnīcā 97% no aptuveni 5000 komponentiem tiek piegādāti un uzglabāti atkārtoti izmantojamos iepakojumos un speciālos iepakojuma materiālos, lai transportēšanas laikā taupītu resursus. Turklāt vairāk nekā 99% Audi Hungary rūpnīcā ģenerēto atkritumu tiek atkārtoti pārstrādāti. Transportēšanai uz Beļģiju Audi izmanto videi draudzīgu dzelzceļa transportu, tā sauktos „Zaļos vilcienus”, ko apkalpo DB Cargo, kas ir oglekļa neitrāli vai kam ir oglekļa neitrāla bilance. Šķērsojot Austriju, pateicoties „DBeco plus”, vilcieni tiek apgādāti ar 100% zaļo elektrību no atjaunīgiem energoresursiem. Tā kā šis produkts Ungārijā un Beļģijā nav pieejams, Audi šajās valstīs tā vietā lieto „DBeco neutral”. Ar šo produktu transportēšanai izmantotā enerģija tiek kompensēta ar klimata sertifikātiem, samazinot oglekļa emisijas citviet un tādējādi vides bilancē sasniedzot oglekļa neitralitāti gan elektromotoru ražošanā, gan to transportēšana no Gjēras uz Briseli.

A bodyshell in production.

Beļģijas ražotne ir Audi galvenā elektromobilitātes rūpnīca. 2021. gadā Audi Briselē saražoja 43 866 tikai ar elektrību darbināmus automobiļus.

Fotoelektriskā sistēma Gjērā
160.000

platībā klāj divu Audi Hungary loģistikas centru jumtus.

Ģeotermiskā rūpnīca gadā novērš aptuveni
18.000

t

oglekļa dioksīda nonākšanu atmosfērā; šāds daudzums tiktu saražots, ja tiktu izmantotas ar fosilo degvielu darbināmas rūpnīcas.

Briseles rūpnīcā
100

%

enerģijas tiek saražots no atjaunīgiem resursiem.

Briseles rūpnīca darbojas saskaņā ar dažādiem mehānismiem, lai veicinātu dekarbonizāciju, un tā ir sertificēta kā pasaulē pirmā liela apjoma premium segmenta ražotne. Prioritārā kārtībā Audi Brussels šo mērķi ir sasniegusi, izmantojot atjaunīgu enerģiju, balstoties uz trīs galvenajiem pīlāriem: vispirms Audi 2012. gadā pārgāja uz zaļo elektrību. Šajā saistībā rūpnīcas teritorijā tika uzstādīta viena no reģionā lielākajām fotoelektriskajām sistēmām. Tagad tās platība aizņem 107 000 kvadrātmetru, un tā gadā saražo aptuveni 9000 megavatstundu elektrības. Otrkārt, siltums šim objektam (piemēram, hallēm, birojiem utt.) tiek piegādāts, izmantojot atjaunīgo enerģiju, par ko tiek iegādāti biogāzes sertifikāti. Siltuma piegādei nepieciešamais ūdens tiek uzsildīts ar gāzi, kas tiek kompensēts ar biogāzes sertifikātiem. Par katru patērētās gāzes megavatstundu par vienu biogāzes megavatstundu tiek iegādāts izcelsmes sertifikāts. Šobrīd biogāze tiek piegādāta no Francijas.

Tādējādi 100% enerģijas vajadzību Briseles rūpnīcā tiek apmierinātas ar atjaunīgo enerģiju. Briseles rūpnīca trešā pasākuma ietvaros kompensē aptuveni 5% tehniski nenovēršamos oglekļa izmešus, iesaistoties tā sauktajos oglekļa kredīta projektos.

Tā kā Briseles rūpnīcai vairāk nekā 4000 dažādu detaļu un komponentu no vairāk nekā 500 uzņēmumiem katru dienu piegādā ar vilcienu un kravas automobiļiem, Audi Brussels ir izvirzījis mērķi padarīt infrastruktūras procesus ļoti efektīvus, tādējādi jau no paša sākuma samazinot enerģijas prasības. Šajā saistībā modernais „Automotive Park” loģistikas un piegādātāju centrs nodrošina infrastruktūru efektīvai materiālu piegādei rūpnīcā. To ar ražošanas hallēm savieno tilts. Tik cieša integrācija ar viedo iebūvēto loģistikas sistēmu ilgtspējīgi paaugstina ražošanas efektivitāti, jo tas darbojas, veicot automatizētu materiālu transportēšanu, izmantojot AGV un digitalizētus procesus.

Ražošanas procesa beigās divi objekti un vairāki departamenti (t. i., Ražošanas, Loģistikas, Ilgtspējas un Pārdošanas) ir nodrošinājuši, ka Audi Q8 e-tron vides bilance patiešām var būt oglekļa neitrāla, pārliecinoties, ka klienti saņem pilnībā zaļu automobili.


View of the interior of the Audi Q8 e-tron.

Konkrētajā standarta Audi virtuālās kabīnes grafikā tiek attēloti visi svarīgie elektriskās braukšanas aspekti – no uzlādes jaudas līdz nobraukuma rezervei.

An Audi Q8 e-tron SUV stands in front of a building.

Paliekošs iespaids

Vienalga, vai izvēlaties klasisku apvidus automobili vai kupejas tipa Sportback modeli, jaunais un pilnībā elektriskais Audi Q8 e-tron atstāj iespaidu ar savu progresīvo dizainu, lielo nobraukuma rezervi, lielāku uzlādes jaudu un aizraujošajiem tehnoloģiskiem akcentiem.


Automobilim ir pieejami tikai uz WLTP, nevis NEDC ciklu balstīti patēriņa un izmešu dati.