Vadība, informācija un izklaide un Audi Connect: izcila savienojamība
Uzlabotā Audi Q5 jaunās vadības sistēmas pamatā ir jauna galvenā platforma – trešās paaudzes modulārā informācijas un izklaides platforma (MIB 3), kuras apstrādes jauda ir desmit reizes lielāka nekā iepriekšējā modelī. Tās pamatā ir tradicionāls instrumentu panelis ar centrālo informācijas sistēmu. Bagātīgākajā komplektācijā tiek piedāvāts Audi Virtual Cockpit Plus – augstākās izšķirtspējas 12,3 collu digitālais displejs. Centrālais 10,1 collu lielais MMI skārienjutīgais ekrāns ir Q5 standarta aprīkojumā.
Audi Connect tiešsaistes pakalpojumi pietuvina Audi Q5 interneta un satiksmes infrastruktūrai. Navigācijas sistēma piedāvā augstas izšķirtspējas satelīta attēlus no Google Earth, informāciju par satiksmes plūsmu un satiksmes prognozēm. Aplikācija myAudi savieno lietotāja viedtālruni ar automobili. Plašo personīgo uzstādījumu klāstu – sākot no biežāk izmantotajiem navigācijas galamērķiem un beidzot ar sēdēšanas pozīciju un gaisa kondicionēšanas sistēmas uzstādījumiem, iespējams saglabāt sešos lietotāju profilos. Šie dati tiek glabāti myAudi klienta portālā mākonī, kur tie ir pieejami katram autorizētam lietotājam jebkurā atbilstoši aprīkotā Audi.
Piedziņa: jaudīga veiktspēja, zems izmešu līmenis
Uzlabotais premium SUV Eiropā ir zināms kā Audi Q5 40 TDI. Tā jaudīgais 2,0 litru četru cilindru dīzeļdzinējs rada 204 ZS jaudu un 400 Nm griezes momentu. Audi Q5 40 TDI no 0 līdz 100 km/h ieskrienas 7,6 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 222 km/h.
Daļējā hibrīda sistēma (MHEV) veicina zemu degvielas patēriņu. Siksnas piedziņas starterģenerators (BSG) apgādā automobiļa 12 voltu elektrisko sistēmu, kas ietver kompaktu litija jonu akumulatoru. BSG atgūst bremzēšanas enerģiju un uzglabā to šajā akumulatorā. MHEV sistēma nodrošina iespēju izmantot Start/Stop režīmu ātrumā zem 22 km/h, kā arī ripot ar izslēgtu dzinēju lielākā ātrumā, vienlaikus nodrošinot Q5 pilnvērtīgu vadību. Tādējādi kopumā tiek nodrošināta degvielas ekonomija aptuveni 0,3 litri uz 100 kilometriem. Pēc atjauninātā Q5 nonākšanas tirgū tiks piedāvātas arī citas dzinēja versijas – vēl divi četru cilindru TDI dzinēja varianti un divi 2,0 litru četru cilindru TFSI dzinēji. Arī Q5 TFSIe ar hibrīda piedziņu tiks piedāvāts divās versijās.
Balstiekārta: komforts un izveicība
Gan sportiska, gan komfortabla – izcili līdzsvarotā balstiekārta viennozīmīgi ir Audi Q5 stiprā puse. Daudzposmu balstiekārta automobiļa priekšā un aizmugurē ir viegla, tādējādi uzlabojot ne tikai vadāmību, bet arī efektivitāti. Q5 klienti var izvēlēties starp četriem uzstādījumiem. Sporta balstiekārta piedāvā alternatīvu standarta balstiekārtai. Standarta balstiekārta ar tērauda atsperēm arī pieejama ar amortizācijas kontroli un sniedz plašas izvēles iespējas starp komfortu un dinamiku. Tāpat kā amortizācijas kontrole, arī adaptīvā pneimatiskā balstiekārta var mainīt virsbūves klīrensu piecos posmos. Audi Q5 standarta aprīkojumā tiek piedāvāts ar 17 collu vieglmetāla diskiem. Advanced un S line aprīkojumā piedāvāti 18 collu diski, bet Audi Sport piedāvā arī 19, 20 un 21 collu disku dizainus.
Vadītāja asistentu sistēmas: drošības un komforta progress
Uzlabotais Q5 aprīkots arī ar daudzpusīgām asistentu sistēmām. Audi Pre Sense City sistēma iekļauta standarta aprīkojumā un tā palīdz izvairīties no sadursmēm vai mazināt šādu sadursmju sekas. Savukārt papildu komplektācijā pieejamās Turn Assist, Collision Avoidance Assist un Exit Warning sistēmas uzlabo kopējo braukšanas drošību. Adaptive Cruise Assist atbrīvo vadītāju no nepieciešamības ilgu laika periodu spiest akseleratora pedāli, bremzes vai veikt joslas saglabāšanas manevrus, bet Predictive Efficiency Assist palīdz nodrošināt ekonomisku braukšanas stilu, samazinot degvielas patēriņu.
Audi Q5 tiek ražots Sanhosē Čiapas rūpnīcā Meksikā un būs pieejams iegādei 2020. gada rudenī. Q5 40 TDI sākuma cena Vācijā ir 48 700 eiro.