Audi e-tron 50 quattro > Audi automobiļi, hibrīdmodeļi un elektroauto | Audi.lv

Aktualitātes

  • etron_50_1400x438.jpg
etron_50_1400x438.jpg

Audi piedāvās jaunu elektriskā SUV versiju – Audi e-tron 50 quattro

Audi nākamgad klientiem piedāvās jaunu elektriskā SUV versiju – Audi e-tron 50 quattro. Automobiļa divi elektrodzinēji nodrošina 230 kW jaudu un attīsta 540 Nm griezes momentu, bet akumulators, kura enerģijas ietilpība sasniedz 71 kWh, WLTP ciklā nodrošina vairāk nekā 300 kilometru lielu nobraukumu. Vācijā šī SUV sākuma cena būs mazāka par 70 000 eiro. Cena Latvijā tiks izziņota šī gada rudenī.

Audi e-tron 50 quattro apvieno augstu efektivitāti un sportisku veiktspēju. Līdzīgi kā sākotnēji tirgū laistajam modelim Audi e-tron 55 quattro, arī šī automobiļa versijai ir pa elektrodzinējam uz priekšējās un aizmugurējās ass. Ar kopējo 230 kW jaudu un 540 Nm griezes momentu elektriskais SUV no 0 līdz 100 km/h spēj paātrināties 7 sekundēs. Maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie 190 km/h robežas. Lai sasniegtu visaugstāko efektivitāti, vairumā braukšanas situāciju aktīvs ir vien aizmugurē esošais elektrodzinējs, bet priekšā novietotais tiek aktivizēts pēc nepieciešamības. Elektriskā visu riteņu piedziņas regulēšana ir ātra un ļoti precīza. Apvienojumā ar mūsdienīgām balstiekārtas sastāvdaļām, tostarp pneimatisko balstiekārtu un zemo automašīnas gravitācijas centru, automobilis nodrošina izcilu dinamiku un stabilitāti.

Audi e-tron 50 quattro akumulators ir veidots no 324 prizmatiskām šūnām, kas apvienotas 27 moduļos. Tie spēj uzglabāt līdz pat 71 kWh enerģijas, kas ir pietiekami, lai WLTP ciklā nobrauktu vairāk nekā 300 kilometrus. Augsto efektivitāti nodrošina no jauna kalibrētā piedziņas sistēma un vairākas augstsprieguma sistēmas optimizācijas. Efektivitāti nodrošina zemāks automobiļa svars, kas samazina ritošās daļas pretestību, kā arī efektīvā termiskās pārvaldības sistēma. Šī sistēma regulē automobiļa salona un akumulatora temperatūru, kā arī dzesē elektrodzinējus, elektroniskās ierīces un lādētāju. Tādējādi tiek nodrošināts ilgs augstsprieguma detaļu darbības mūžs un ātra uzlāde ar līdzstrāvu.

Audi e-tron 50 quattro lieljaudas uzlādes stacijā iespējams uzlādēt ar līdz pat 120 kW lielu jaudu, kas nozīmē, ka elektriskais SUV ir gatavs ceļam aptuveni pusstundas laikā. Tāpat akumulatoru iespējams uzlādēt ar maiņstrāvu. Ar 11 kW lielu uzlādes kapacitāti lādēšanai nepieciešamas aptuveni septiņas stundas.

Uzlādei mājās Audi e-tron 50 quattro jau standarta komplektācijā ir aprīkots ar kompaktu mobilo uzlādes sistēmu. Tā atbalsta līdz 11 kW lielu uzlādes kapacitāti, kad automobilis pievienots 400 voltu industriālajai rozetei. Līdz 2,3 kW uzlāde iespējama ar 230 voltu mājas rozeti. No 2019. gada beigām pēc pieprasījuma būs pieejams uzlādes sistēmas savienojums, kas nodrošinās viedo uzlādes funkciju izmantošanu. Piemēram, lietotāji varēs ietaupīt no mainīgajiem elektroenerģijas tarifiem, savu Audi e-tron lādējot laikos, kad tarifi ir zemāki. Apvienojumā ar mājas enerģijas pārvaldības sistēmu klienti var gūt arī papildu ieguvumus, piemēram, veicot uzlādi ar saules enerģiju – ja klients mājās uzstādījis fotoelektrisko sistēmu. Izmantojot myAudi aplikāciju, klienti ar sava viedtālruņa palīdzību var kontrolēt visus uzlādes procesus un laikus, kā arī automobiļa salona temperatūras uzstādījumus.

Audi e-tron 50 quattro spēj atgūt enerģiju, izmantojot abus tā elektrodzinējus, jo sevišķi aizmugurējo. Enerģija no gandrīz visiem ierastajiem bremzēšanas manevriem tiek atgūta un nodota atpakaļ akumulatoram. Nesen izstrādātā bremzēšanas sistēma ar elektrohidraulisko aktivizāciju tiek aktivizēta pie bremzēšanas paātrinājuma, kas pārsniedz 0,3 g. Tādējādi visās situācijās tiek panākts īss bremzēšanas ceļš. Standarta aprīkojumā pieejamais efektivitātes asistents palīdz nodrošināt ekonomisku braukšanu, veicot automātisku rekuperāciju un sniedzot autovadītājam nepieciešamo informāciju. Šī sistēma izmanto radaru sensorus, kameru attēlus, navigācijas datus un Car-to-X informāciju, lai noteiktu satiksmes apstākļus un maršrutu. Apvienojumā ar adaptīvo kruīza kontroli efektivitātes asistents spēj arī pats palēnināt un paātrināt elektrisko SUV.

Audi e-tron 50 quattro Eiropas tirgū nonāks 2020. gada pirmajā ceturksnī.