Audi RS Q e-tron gatavojas 2024. gada Dakāras rallijam > Sākumlapa

Audi RS Q e-tron gatavojas 2024. gada Dakāras rallijam

Audi RS Q e-tron gatavojas jau trešajam Dakāras rallijam, kas norisināsies 2024. gada janvārī. Bezceļu elektroautomobilim, kas aprīkots ar jaunāko elektrisko piedziņu ar augstsprieguma akumulatoru un enerģijas pārveidotāju, tiek ieviesti vairāki papildu uzlabojumi, lai Audi piloti Matiass Ekstroms (Mattias Ekström), Stefans Petransels (Stéphane Peterhansel) un Karloss Sainss (Carlos Sainz) varētu sacīkstēs sasniegt pēc iespējas labāku rezultātu. Līdz ar veiktajiem uzlabojumiem RS Q e-tron kļūs vēl drošāks, ērtāks, nedaudz vieglāks, kā arī tam būs nepieciešams īsāks tehniskās apkopes laiks.

“Mūsu piloti un stūrmaņi jau kopš 2022. gada Dakāras rallija ir lieliski pierādījuši RS Q e-tron spējas. Kopīgiem spēkiem komanda ir izcīnījusi sešas uzvaras posmos, kā arī 22 reizes kāpusi uz goda pjedestāla, izcīnot uzvaru ikdienas ieskaitēs,” saka Audi Motorsport vadītājs Rolfs Mihls (Rolf Michl). “Tagad ir svarīgi pēc iespējas pārliecinošāk demonstrēt savu sniegumu, lai mēs varētu cīnīties par augstākajām pozīcijām.” Audi Sport ir izanalizējis iepriekšējos startus, noteicis vājās vietas un prioritātes turpmākai attīstībai. Projekta jaunais tehniskais direktors Dr. Leonardo Paskali (Dr. Leonardo Pascali) kopā ar savu komandu kopš vasaras sākuma ir pievērsies pieciem galvenajiem jautājumiem.

360 degree exterior view Audi A3 Sportback TFSI e

Uzlabota drošība

Stefana Petransela un Karlosa Sainsa avārijas 2023. gada Dakāras rallijā ir mudinājušas Audi atkārtoti pārskatīt un uzlabot drošību. Mērķis bija samazināt maksimālo vertikālo paātrinājumu piezemēšanās laikā pēc lieliem lēcieniem. Strādājot ar amortizatoru atsperēm, amortizatoriem un atbalstplāksnēm, inženieri ir labāk sadalījuši daļu slodzes. Tādējādi ir nodrošināta optimāla platformas kontrole, kas ir jo īpaši svarīga automobiļa kopējai veiktspējai.

Otrais faktors ir sēdekļu polsterējums. Izstrādātāji īpašu uzmanību pievērsuši sēdekļu polsterējuma materiāla stingrībai un ģeometrijai, ņemot vērā arī to, kā temperatūra automobiļa salonā ietekmē polsterējuma stingrību.

Drošības jautājumu pārskatīšanu papildus veicināja arī Karlosa Sainsa otrais negadījums 2023. gada Dakāras rallijā, kas beidzās ar automašīnas apgāšanos. Triecienu absorbējošie atbalsti šasijas konstrukcijas priekšējā daļā tagad ir garāki, neietekmējot automobiļa spēju uzbraukt pakalnos, kas ir ļoti būtisks faktors rallijreidā. Tagad tie spēj arī labāk absorbēt negadījuma laikā radušos enerģiju.

360 degree exterior view Audi A3 Sportback TFSI e

Pārdomātas detaļas

Audi RS Q e-tron pierāda savu uzticamību pat vissarežģītākajos apstākļos. Visi trīs sacīkšu automobiļi finišu sasniedza savā pirmajā Dakāras rallijā 2022. gadā. Tas, ka divas no trim automašīnām 2023. gadā nefinišēja, nebija tehnisku problēmu, bet gan negadījumu dēļ. Tā kā sarežģītās piedziņas tehnoloģijas jau ir izstrādātas, Audi Sport komanda ir koncentrējusies uz to pilnveidošanu.

Agrāk starp riepu un disku, bremžu disku un statni iesprūda akmeņi. Dažos gadījumos tie radīja ievērojamus bojājumus un vairākkārt bija nepieciešama laikietilpīga riteņa nomaiņa. Jaunie statņu stiprinājuma elementi nodrošina lielāku atstarpi, lai akmeņi vieglāk tiktu izmesti. Vienlaikus Audi Sport tagad izmanto arī izturīgākus diskus. Stiprākas sānu sienas arī uzlabo riepu aizsardzību.

Audi paļaujas uz īpaši pieredzējušiem un augstas veiktspējas pilotiem un stūrmaņiem. Lai atvieglotu viņu saspringto darbu, inženieri ir optimizējuši akustiskos aizsargus, kā arī noblīvējuši automobiļa kabīni. Modificētais priekšējais pārsegs tagad labāk atgrūž dubļus un ūdeni, kas ļauj vējstiklu saglabāt tīrāku.

360 degree exterior view Audi A3 Sportback TFSI e

Veiktspēja

Sagatavošanās laikā inženieri pievērsās dažādiem aspektiem, lai padarītu Audi RS Q e-tron vēl konkurētspējīgāku. Darbs ar amortizatoriem un atsperēm palīdzēja komandai atrast vēl labāku regulējumu. Lai vēl vairāk pietuvinātos minimālajam svaram, kas ir 2100 kilogrami, tika optimizēti dažādi komponenti svara ziņā, ņemot vērā to, ka jauno, krietni izturīgāko riepu svars palielinās. Tas attiecas gan uz aizmugurējo pārsegu, gan uz mazākiem bremžu suportiem, kā arī uz stūrmaņa kāju balstu.

Rallija noteikumi ir arī nedaudz mainījuši līdzsvaru starp Audi T1U modeli un T1 klases konkurentiem jaudas un svara attiecības ziņā. Pēc izmaiņām noteikumos Dakāras rallija 2023. gada sezonas sākumā noteiktā 263 kW maksimālā elektromotoru jauda pieauga līdz 271 kW. No 2024. gada janvāra šis rādītājs pieaugs vēl līdz 286 kW. Vienlaikus noteikumos par 10 kilogramiem palielināts konkurentu T1 modeļu svars, sasniedzot 2010 kilogramus.

Meklējot uzlabojumu iespējas, Audi Sport izstrādes komanda izvērtēja arī ikdienas apkopes darbus rallija laikā. Pateicoties daudzām praktiskām izmaiņām, tagad ir vienkāršoti vairāki posmi. Piemēram, modificēti skrūvju savienojumi, uzlaboti darbarīku turētāji, optimizēti tehnisko šķidrumu uzpildes vāciņi, jauni virsbūves detaļu nostiprināšanas risinājumi un savienojumi, kuros līmes vietā izmantotas skrūves, tagad vienkāršo un paātrina automobiļa apkopi.

360 degree exterior view Audi A3 Sportback TFSI e