Jaunais Audi Q6 e-tron paaugstina premium elektriskās mobilitātes standartus
Audi Q6 e-tron ir pirmais sērijveida modelis, kas izstrādāts uz PPE (Premium Platform Electric) elektroauto platformas, un tas ir nākamais solis premium elektriskās mobilitātes attīstībā. Jaunais elektriskais SUV simbolizē Audi saukli Vorsprung durch Technik. Modeli raksturo ne tikai iespaidīga braukšanas pieredze un ātra uzlāde, bet arī paaugstināta efektivitāte un liela nobraukuma rezerve. Audi Q6 e-tron quattro un SQ6 e-tron iepriekšpārdošana Latvijā tiks uzsākta maija beigās, bet pirmie auto uz Latvijas ceļiem būs vasaras izskaņā.
Q6 e-tron ir nākamais solis Audi solījumā līdz 2027. gadam piedāvāt elektriskos automobiļus visos galvenajos segmentos. “Radīts uz jaunās PPE platformas, Audi Q6 e-tron ir nākamais tehnoloģiskais lēciens premium elektriskās mobilitātes nodrošināšanā mūsu klientiem,” pasaules pirmizrādes laikā uzņēmuma galvenajā rūpnīcā Ingolštatē sacīja Audi izpilddirektors Gernots Dēlners (Gernot Döllner). “PPE demonstrē Volkswagen Group augsto ekspertīzi elektromobilitātes ieviešanā. Pateicoties šai platformai, mēs varam laist tirgū lielā apjomā ražotus modeļus ar augstiem tehniskajiem standartiem dažādos segmentos un tādējādi vēl vairāk elektrificēt mūsu piedāvājumu,” piebilda G. Dēlners.
PPE elastīgums palīdz piešķirt nākotnes modeļiem neatkarīgu raksturu un tipisku Audi DNS, neraugoties uz kopīgo tehnisko bāzi ar citiem grupas zīmoliem.
Iespaidīga nobraukuma rezerve un uzlādes veiktspēja
Jaudīgi, kompakti un ļoti efektīvi elektromotori, kā arī no jauna izstrādāts litija jonu akumulators, kas sastāv no divpadsmit moduļiem un 180 prizmatiskām šūnām ar kopējo bruto ietilpību 100 kWh (neto 94,9 kWh), nodrošina nobraukumu līdz pat 625 kilometriem ar vienu uzlādi. Jaunais Audi Q6 e-tron nodrošina Audi zīmolam raksturīgo sportisko veiktspēju ar jaudu līdz 285 kW, bet SQ6 e-tron līdz 380 kW. Sākotnēji tirdzniecībā būs pieejami divi modeļu varianti ar visu quattro pilnpiedziņu, bet vēlāk piedāvājumu papildinās divi īpaši efektīvi modeļi ar aizmugurējo riteņu piedziņu, kas piemēroti vēl lielāku attālumu veikšanai. Q6 e-tron quattro no 0 līdz 100 km/h paātrinās 5,9 sekundēs. SQ 6-e tron tas aizņem tikai 4,3 sekundes. Automobiļu maksimālais ātrums ir attiecīgi 210 km/h un 230 km/h.
Pateicoties bāzes komplektācijā ietvertajai 800 voltu tehnoloģijai un maksimālajai uzlādes jaudai 270 kW, Audi Q6 e-tron nodrošina ātru uzlādi. Lai nobrauktu līdz pat 255 kilometrus, automobilis jāuzlādē vien desmit minūtes atbilstošā lieljaudas uzlādes stacijā (HPC). Savukārt, uzlāde no 10% līdz 80% aizņems vien aptuveni 21 minūti. Inteliģenta, augstas veiktspējas un prognozējama termiskā pārvaldība ir galvenais komponents, kas nodrošina iespaidīgo uzlādes veiktspēju. Uzlāde ir arī pilnībā automātiska. Ja uzlādes stacija darbojas ar 400 voltu tehnoloģiju, Audi Q6 e-tron pirmo reizi nodrošina iespēju 800 voltu akumulatoru automātiski sadalīt divos vienāda sprieguma akumulatoros, kurus pēc tam iespējams uzlādēt paralēli ar jaudu līdz 135 kW.
Svarīgs elements, kas palielina Audi Q6 e-tron efektivitāti un līdz ar to arī nobraukuma rezervi, ir uzlabota rekuperācijas sistēma. Šī sistēma var apstrādāt aptuveni 95% no visiem ikdienas bremzēšanas procesiem. Audi Q6 e-tron rekuperācijas jauda sasniedz 220 kW.
Audi Q6 e-tron ir pozicionēts vidējā izmēra premium segmentā. Ar 4,771 metru garumu, 1,993 metru platumu un 1,648 metru augstumu šis SUV piedāvā maksimālu ietilpību, komfortu un ir piemērots lietošanai ikdienā. 2,899 metru garenbāze nodrošina pietiekami daudz vietas kājām pasažieriem otrajā sēdekļu rindā. Bagāžas nodalījuma ietilpība ir 526 litri. Papildu 64 litru ietilpība ir pieejama priekšējā bagāžas nodalījumā.
Revolucionāra apgaismojuma tehnoloģija
Ar pasaulē pirmo aktīvo digitālo gaismas parakstu elektriskais SUV ievada jaunu laikmetu, ko raksturo Audi unikālais dizains un estētika.
Otrās paaudzes digitālajiem OLED aizmugurējiem lukturiem ir seši OLED paneļi ar kopumā 360 segmentiem, kas ik pēc desmit milisekundēm ģenerē jaunu attēlu, izmantojot īpaši izstrādātu algoritmu. Aktīvais digitālais gaismas paraksts iezīmē Audi apgaismojuma tehnoloģiju nākotni.
Priekšpusē aktīvo digitālo gaismas parakstu veido algoritma mijiedarbība ar divpadsmit segmentiem, kas izgaismojas un aptumšojas. Šī tehnoloģija, kas debitē Audi Q6 e-tron, nosaka jaunus personalizēšanas standartus. Īpašnieki var personalizēt savu Q6 e-tron pilnīgi jaunā veidā ar kopumā līdz pat astoņiem digitālajiem gaismas parakstiem Matrix LED priekšējo lukturu pārveidotajos dienas gaitas lukturos un digitālajos 2.0 OLED aizmugurējos lukturos.
Digitālā skatuve: jauna displeja un vadības koncepcija
Audi Q6 e-tron modeļu sērijā ir pilnībā savienots un digitāls salons, kura pamatā ir jauna elektroniskā arhitektūra. Tā sauktā digitālā skatuve, ko veido Audi MMI panorāmas skata displejs un MMI pasažieru displejs, ir galvenais salona elements.
Audi sper nozīmīgu soli uz priekšu displeju tehnoloģiju jomā ar papildaprīkojumā pieejamo paplašinātās realitātes displeju, kas ir vēl viens nozīmīgs elements uz digitālās skatuves. Tas uz vējstikla atspoguļo lielu ieslīpu attēla plakni virzienā pret šoferi un attēlo visu svarīgāko informāciju. Paplašinātās realitātes funkcijas redzamības lauks atbilst aptuveni 88 collām pa diagonāli, skatoties no šofera pozīcijas.
Jaunajā informācijas un izklaides sistēmā pirmo reizi kā operētājsistēma tiek izmantota Android Automotive OS. Pateicoties attālinātajiem atjauninājumiem, jaunākie Audi connect pakalpojumi un uzlabotais e-tron maršruta plānotājs, kas iekļauts standarta aprīkojumā, vienmēr satur jaunāko informāciju. Tādas lietotnes kā YouTube ir pieejamas trešo pušu lietotņu veikalā, kas ir integrēts MMI un kam nav nepieciešams viedtālrunis.
Vienmēr gatavas palīdzēt – autovadītāja asistentu sistēmas
Attiecībā uz jaunā Q6 e-tron autovadītāja asistentu sistēmām Audi piedāvā plašu funkciju klāstu, kas ievērojami uzlabo braukšanu ikdienā un drošību visiem satiksmes dalībniekiem. Viens no piemēriem – Q6 e-tron adaptīvās braukšanas asistents Plus. Tas ne tikai palīdz paātrināties, uzturēt ātrumu, ievērot distanci un noturēties braukšanas joslā, bet arī uzlabo Q6 e-tron vadāmību, izmantojot augstas izšķirtspējas karšu datus un mākonī apkopotos citu transportlīdzekļu datus, kas pārvietojušies konkrētajā maršrutā.