Audi Q8 e-tron edition Dakar: cieņas izrādīšana leģendai

Ar Audi Q8 e-tron edition Dakar īpašo modeli Audi akcentē savu saistību ar leģendāro Dakāras ralliju un prezentē satriecošu, pilnībā elektrisku apvidus automobili, kas atstāj iespaidu gan bezceļa apstākļos, gan uz ielas.

missing translation: fa.article-intro.reading-time – Teksts: AUDI AG – Foto: AUDI AG – 05/08/2023

Attēlotais transportlīdzeklis ir Dakāras rallija automobilis, kas nav pieejams sērijveidā.

Lateral front view of the Audi Q8 e-tron edition Dakar.

Dakāras rallijs ir visgrūtākais maratonrallijs pasaulē – un piedzīvojums, kurā Audi aktīvi piedalās kopš 2021. gada. Vīzija: konsekventi turpināt elektrificēt sacīkstes ar Audi RS Q e-tron. Tādēļ ir loģiski, ka jaunais un īpašais Audi Dakāras rallijam veltītais modelis ir pilnībā elektrisks.

Audi Q8 e-tron edition Dakar ir izstrādāts, lai uzlabotu vadāmību uz slideniem ceļiem, piemēram, ar grants vai sniegotām virsmām. Tādēļ tas ir aprīkots ar visurgājēja riepām, kas nodrošina augstu pretestības līmeni bezceļu apstākļos. Turklāt riepas nodrošina uzlabotu saķeri un optimizē kustības uzsākšanu, bremzēšanu un virziena kontroli uz grants un sniegotām ceļa virsmām. Turklāt tās paaugstina Audi Q8 e-tron edition Dakar klīrensu par 65 milimetriem salīdzinājumā ar pamata modeli. Rampas leņķis ir 19 grādi, brasla dziļums – 300 mm. Apvienojumā ar 21 grāda priekšējo uzbraukšanas leņķi – kas norāda maksimālo slīpumu, kādam automobilis var piebraukt no līdzenas virsmas, virsbūves daļām nepieskaroties zemei – un aizmugurējo uzbraukšanas leņķi 28 grādi, tas nozīmē, ka elektriskais apvidus automobilis ir pilnībā gatavs darbībai vieglā apvidū.

Lielākoties īpašo modeli var pasūtīt Siam Beige Metallic, Mythos Black Metallic un Magnet Grey krāsā. Kā cieņas apliecinājums Audi RS Q e-tron, tas ir pieejams arī ar unikālu aplīmējumu. Kā norāda kārtas numurs uz D statņa, aplīmēto modeļu skaits ir ierobežots līdz 99 automobiļiem.


Būtiskākie Audi Q8 e-tron edition Dakar bezceļa rādītāji

Klīrenss
220

mm

Klīrenss nozīmē maksimālo attālumu starp automobiļa apakšdaļas zemāko punktu un ceļa virsmu.

Brasla dziļums
300

mm

Brasla dziļums norāda, cik dziļai ūdenskrātuvei ar automobili iespējams izbraukt cauri tā, lai ūdens neiekļūtu motora nodalījumā.

Rampas leņķis
19

grādi

Rampas leņķis apraksta spēju pārbraukt pāri noteikta leņķa rampai, automobiļa apakšdaļai nepieskaroties rampas malai.

Front view of the Audi Q8 e-tron edition Dakar.
Close-up of the front axle and lateral front of the Audi Q8 e-tron edition Dakar{ft_audi-q8-e-tron-edition-dakar}.

Būtiskākie Audi Q8 e-tron edition Dakar veiktspējas rādītāji

Jauda
300

kW

no bāzes aprīkojuma četru riteņu piedziņas ar diviem tā motoriem paātrinātā režīmā.

Dinamika
5.9

s

nepieciešamas automobilim, veicot paātrināšanos no 0 līdz 100 km/h

Ietilpība
106

kWh

apakšdaļā uzstādītās baterijas ietilpība (neto). Saskaņā ar WLTP ciklu nobraukuma rezerve ir aptuveni 450 km.

Audi Q8 e-tron edition Dakar ir izgatavots uz Audi Q8 advanced 55 e-tron quattro bāzes. Baterijas neto ietilpība ir 106 kWh neto (bruto 114 kWh), savukārt četru riteņu piedziņas jauda ir 300 kW, izmantojot abus tās motorus pastiprinātā režīmā, ar maksimālo griezes momentu 664 Nm. Tas ļauj automobilim paātrināties no nulles līdz 100 km/h 5,9 sekundēs. Maksimālais ātrums ir ierobežots līdz 200 km/h.
Īpašajā modelī bāzes aprīkojumā tiek piedāvāti Matrix LED priekšējie un aizmugurējie lukturi, kas ļauj nodrošināt precīzu augstas izšķirtspējas ceļa apgaismojumu. Bāzes aprīkojumā iekļauta arī aizmugurējā vējstikla, kā arī aizmugurējo durvju un sānu logu tonēšana, nodrošinot aizsardzību pret sauli.

S line salons tagad ir iekļauts bāzes aprīkojumā: cita starpā tajā ir iekļauti sporta sēdekļi ar izteiktām kontūrām, kas apšūti ar mikrošķiedras materiālu Dinamica un sintētisko ādu. Audi Sport šuvju paka kā papildu aprīkojums ir pieejama sarkanā krāsā, pievienojot kontrastējošus krāsas akcentus ar šuvēm uz sporta sēdekļiem, stūres, ceļgalu polstera un durvju elkoņu balstiem. Lai pieskaņotos sportiskajam salonam, arī drošības jostām ir sarkana mala.

Pēc pieprasījuma papildu aprīkojumā pieejamā Ambient Lighting Package plus paka ar sešiem iepriekš noteiktiem krāsu profiliem var pacelt interjeru nākamajā līmenī. Ar ekspansīvu kontūru gaismu un līdz 30 krāsām tā precīzi iezīmē salona galvenās līnijas. Kā alternatīvu standarta divu zonu automātiskajai klimata kontrolei ir iespējams pasūtīt četru zonu automātisko klimata kontroles sistēmu. Papildu aprīkojumā pieejamā otrā augstsprieguma sildītāja izmantošana ievērojami paātrina sasilšanu. Tā rezultātā lielā aukstumā automobiļa salons ātrāk sasilst, savukārt papildu baterijas apsilde nodrošina, ka tas ir gatavs uzlādei pat ļoti aukstās temperatūrās.

Side view of the Audi Q8 e-tron edition Dakar.

Balstīts uz Mythos Black Metallic virsbūves krāsu, Audi Q8 e-tron edition Dakar*, kuru skaits ir tikai 99 automobiļi, ir pieejami ar unikālu aplīmējumu, ko iedvesmojis Audi RS Q e-tron Dakāras rallija sacīkšu automobilis.

Papildu aprīkojumā iekļautā Bang & Olufsen Premium skaņas sistēma ar 3D skaņu piešķir elektriskajam apvidus automobilim papildu augstas kvalitātes skaņu. Tā vada 16 skaļruņus ar 705 vatu jaudu. Virtuālie ārējie spoguļi ar kamerām, kas arī ir pieejami papildu aprīkojumā, samazina kopējo platumu par 15 centimetriem un uzlabo pretestības koeficientu. Virtuālie spoguļi putekļainā vai mitrā bezceļu vidē nodrošina arī skaidrāku redzamību nekā parastie spoguļi.

Audi Q8 e-tron edition Dakar praktiskā aprīkojuma detaļas uzbur atmiņā arī ainas no leģendārā tuksneša rallija: šim īpašajam modelim jumta bagāžnieks ir iekļauts bāzes aprīkojumā, un uz tā var vest dažādus priekšmetus, kuru svars nepārsniedz 40 kilogramus. Bāzes aprīkojumā iekļauta arī jumta bagāžnieka soma un mantu nostiprināšanas siksnas, tāpat kā uzglabāšanas un bagāžnieka nodalījuma paka.


2024. gada Dakāras rallijs

Audi Dakāras rallijā piedalās trešo reizi. Trīs Audi dalībnieku komandām un Audi RS Q e-tron jāpārvar 7000 kilometru trase. 2024. gada 5. janvārī Alulā notika neliels prologs, pirms 6. janvārī tika dots starts pirmajam no 12 posmiem. Pēc 14 sacensību dienām (ieskaitot atpūtas dienu) rallijs 19. janvārī noslēdzās Janbu pie Sarkanās jūras.

View of the interior of the Audi Q8 e-tron edition Dakar.
The rear and D-pillar of the Audi Q8 e-tron edition Dakar.
The Audi Q8 e-tron edition Dakar in front of a building.

Audi Q8 e-tron

 

Pilnībā elektriskā Audi Q8 e-tron raksturīgās iezīmes ir saviļņojošs dizains un elektrificēta tehnoloģija. Dakāras izlaidums šajā sajaukumā pievieno lielu devu piedzīvojumu un bezceļu potenciālu – bez jebkādas vajadzības pieņemt kompromisus ikdienas dzīvē. Atklājiet, kā Audi Q8 e-tron edition Dakar apvieno dizainu, tehnoloģijas un piedzīvojumus.