„Esmu šeit, lai būtu vislabākā” > Audi Sport > Audi Latvija | Audi.lv

„Esmu šeit, lai būtu vislabākā”

Ejot sava tēva pēdās, Lia Bloka šajā intervijā dalās savā saviļņojumā par autosportu. Sanremo, Itālijā, panākumus guvusī sacīkšu braucēja sastopas ar rallija ikonām, kuras kādreiz veiksmīgi piedalījušās sacīkstēs, kā arī ar iespējamajām autosporta nākotnes tehnoloģijām – Audi S1 e-tron quattro Hoonitron veidolā.

Kopija: Nadja Riasa-Ahmeda (Nadia Riaz-Ahmed) – Foto: Matjē Bonevī (Mathieu Bonnevie) – Video: REBEL Media GmbH
Lasīšanas laiks: 5 min

Close-up shot of Lia Block wearing a racing helmet.

Iespējams, toreiz, 1981. gada oktobrī, kad Francijas rallija sportiste Mišela Mutone (Michèle Mouton) kļuva par pirmo sievieti, kura savā Audi quattro uzvarēja Pasaules rallija čempionāta posmā, laikapstākļi kalnos ap Sanremo bija līdzīgi. Revolūcija šajā sporta veidā. Un tolaik vēl pat nedzimušās Lia Blokas (Lia Block) acīs. Viņa ir vēl vairāk saviļņota, ka var piedzīvot Piejūras Alpu vēsturiskos līkumus un kāpumus kopā ar savu elku Mutoni un atrodoties Audi S1 Hoonitron – automobilī, kas spēj piedāvāt daudz; tas varētu pat veidot sacīkšu nākotni.
Un tad, vēsturiskajam Audi quattro raksturīgajam rūcienam un Audi S1 Hoonitron tipiskajai futūristiskajai dūkoņai izzūdot, Lia Bloka runā par elektrifikācijas svarīgumu, savas sportistes karjeras nākotni un to, kā viņu personīgi iespaidojis Mišelas Mutones iedvesmojošais mantojums.

Lia, kādas bija jūsu pirmās domas, kad izdzirdējāt par Audi S1 e-tron quattro Hoonitron?
Kad tētis man pastāstīja par Audi S1 Hoonitron, biju visai pārsteigta un mazliet apjukusi, jo viņš nekad iepriekš nebija strādājis ar elektromobiļiem. Man tas bija acu atvēršanas brīdis, jo mana tēta ideja par vēlmi izstrādāt elektrisko drifta automobili šķita tik negaidīta. Tomēr drīz vien kļuva skaidrs, ka šajā automobilī un projektā kā tādā ir kaut kas patiešām īpašs. Pirmajai gūt iespaidus par šo automobili – tas pats par sevi bija lielisks piedzīvojums.

The name Lia Block appears on the side of the Audi S1 Hoonitron.
Portrait shot of Lia Block.

Elektrifikācija varētu nodrošināt ievērojamu progresu veiktspējas jomā

Lia Bloka

The Audi S1 Hoonitron driving the historic Sanremo rally circuit.

Kā tā?
Nu, sākumā bija mazliet biedējoši, jo tas viss tik ļoti atšķīrās no visiem tiem automobiļiem, ar kuriem biju braukusi iepriekš. Es tikai zināju, ka būs ļoti jautri braukt ar šo futūristisko automobili pa šiem ceļiem, kuriem ir tik sena vēsture, it īpaši rallija sacīkšu jomā. Asie, izaicinājumu pilnie pagriezieni un spējas iekļauties ar automobili šajos līkumos, kā arī uzņemt ātrumu taisnajos posmos, tā patiešām ir lieliska braukšanas pieredze. Elektrifikācija ļauj tūlītēji izmantot griezes momentu un jaudu, knapi pieskaroties lāpstiņai, atvieglojot automobiļa pagriešanu un jaudas izmantošanu, lai, piemēram, atstātu uz ceļa riepu pēdas.

Vai šie unikālie sacīkšu braukšanas aspekti ir jūsu kaislības uz autosportu virzošais spēks?
Man pret autosportu ir dziļa mīlestība, galvenokārt tādēļ, ka es uzaugu šajā vidē – mans tētis piedalījās rallijos un rallijkrosa pasākumos. Tā vienmēr ir bijusi neatņemama manas dzīves daļa, un izvēle veidot karjeru autosporta jomā ir viens no maniem vislabākajiem jebkad pieņemtajiem lēmumiem. Es vienkārši jūtu, ka man ir neticami paveicies, ka varu braukt ar automobiļiem un piedalīties rallijos.

Runājot par jūsu neilgo rallija braucējas karjeru, kā jūsu domāšanu un pieeju autosportam ir ietekmējusi Mišela Mutone?
Es viņas ietekmi pilnībā neapzinājos līdz brīdim, kad iedziļinājos rallija sacīkšu lietās. Mišelas Mutones stāsts mani savaldzināja, jo es starp mums saskatīju daudz līdzīga, konkrēti, ka mēs savas karjeras sākām agrā jaunībā. Viņa nekad uz sevi neskatījās tikai kā uz sievieti autosportā; viņa bija tikai vēl viens konkurents. Es lielā mērā esmu pārņēmusi šo domāšanu. Mans mērķis nav būt vislabākajai sievietei vai meitenei savā autosporta jomā. Esmu šeit, lai būtu vislabākā.

Michèle Mouton and Lia Block.
The Audi S1 Hoonitron.

Kuru autosporta aspektu, ko citi varētu nezināt, vērtējat visaugstāk?
Ak, tā ir miera sajūta braukšanas laikā. Mans prāts pamatā ir koncentrēts uz stūrmaņa pierakstiem un acu priekšā esošo ceļu. Kad esmu pilnībā koncentrējusies autovadīšanai, parasti cenšos bloķēt visus uzmanības novēršanas faktorus. Šāds uzmanības koncentrēšanas līmenis man ļauj nodrošināt vislabāko sniegumu, sasniedzot maksimālu rezultātu, strādājot pilnīgā saskaņā ar savu stūrmani, automobili un rallija posmu. Mēs šo prāta stāvokli saucam par „balto telpu”, kad esam tā iegrimuši savā zonā, ka šķiet, ka nekam ap mums nav nekādas nozīmes.

Kādu jūs iztēlojaties autosporta nākotni, konkrēti, ņemot vērā elektromobiļu attīstību un to potenciālo ietekmi uz rallija sacīkstēm?
Autosporta nākotne ir patiesi fascinējoša, ņemot vērā to, cik tālu tā ir nonākusi, it īpaši, ja runājam par celmlaužiem, kā Audi, kas ieviesa quattro visu riteņu piedziņu. Ar satraukumu gaidu, kas tiks ieviests nākamais, jo aizvien vairāk uzņēmumu pēta jaunās tehnoloģijas, un kā tas mainīs sacīkstes, it īpaši braucējiem. Elektrifikācija varētu potenciāli nodrošināt ievērojamu veiktspējas progresu, kas būtu līdzīgs visu riteņu piedziņas tehnoloģijas ieviešanai rallijā. Lai arī joprojām ir pārvarami dažādi izaicinājumi, piemēram, nobraukuma rezerve, kas nepieciešama augstākā līmeņa rallija pasākumiem, uzskatu, ka, ja mēs kādu dienu varēsim ieviest elektrifikāciju rallija automobiļos, tā patiešām būs revolūcija mūsu autosporta braukšanas un sacensību manierē.

"Decades of Progress"