Ejot sava tēva pēdās, Lia Bloka šajā intervijā dalās savā saviļņojumā par autosportu. Sanremo, Itālijā, panākumus guvusī sacīkšu braucēja sastopas ar rallija ikonām, kuras kādreiz veiksmīgi piedalījušās sacīkstēs, kā arī ar iespējamajām autosporta nākotnes tehnoloģijām – Audi S1 e-tron quattro Hoonitron veidolā.
Kaislības virzīta: Kena Bloka meita Lia izceļ savu mērķi būt vislabākajai autosportā, pārsniedzot novilktās dzimumu robežas.
Kaislības virzīta: Kena Bloka meita Lia izceļ savu mērķi būt vislabākajai autosportā, pārsniedzot novilktās dzimumu robežas.
Iespējams, toreiz,
1981. gada oktobrī, kad Francijas rallija sportiste Mišela Mutone (Michèle Mouton) kļuva par pirmo
sievieti, kura savā Audi quattro uzvarēja Pasaules rallija čempionāta posmā,
laikapstākļi kalnos ap Sanremo bija līdzīgi. Revolūcija šajā sporta veidā. Un
tolaik vēl pat nedzimušās Lia Blokas (Lia
Block) acīs. Viņa ir vēl vairāk saviļņota, ka var piedzīvot Piejūras Alpu
vēsturiskos līkumus un kāpumus kopā ar savu elku Mutoni un atrodoties Audi S1
Hoonitron – automobilī, kas spēj piedāvāt daudz; tas varētu pat veidot
sacīkšu nākotni.
Un tad, vēsturiskajam Audi quattro raksturīgajam rūcienam un Audi S1 Hoonitron
tipiskajai futūristiskajai dūkoņai izzūdot, Lia Bloka runā par elektrifikācijas
svarīgumu, savas sportistes karjeras nākotni un to, kā viņu personīgi
iespaidojis Mišelas Mutones iedvesmojošais mantojums.
Lia, kādas bija jūsu pirmās domas, kad izdzirdējāt par Audi S1 e-tron
quattro Hoonitron?
Kad tētis man pastāstīja par Audi S1 Hoonitron, biju visai pārsteigta un
mazliet apjukusi, jo viņš nekad iepriekš nebija strādājis ar elektromobiļiem.
Man tas bija acu atvēršanas brīdis, jo mana tēta ideja par vēlmi izstrādāt
elektrisko drifta automobili šķita tik negaidīta. Tomēr drīz vien kļuva
skaidrs, ka šajā automobilī un projektā kā tādā ir kaut kas patiešām īpašs.
Pirmajai gūt iespaidus par šo automobili – tas pats par sevi bija lielisks
piedzīvojums.
Elektrificēts piedzīvojums – šādi Lia Bloka aprakstīja savus pirmos iespaidus, braucot ar Audi S1 Hoonitron.
Elektrikhana zvaigznes Kena Bloka meita iet tēva pēdās, sperot nākamos soļus savā autosportistes karjerā.
Elektrificēts piedzīvojums – šādi Lia Bloka aprakstīja savus pirmos iespaidus, braucot ar Audi S1 Hoonitron.
Elektrikhana zvaigznes Kena Bloka meita iet tēva pēdās, sperot nākamos soļus savā autosportistes karjerā.
Lia Bloka
Audi Sport izstrādāja Audi S1 Hoonitron kā vienreizēju eksemplāru ekskluzīvi Lias Blokas tēvam Kenam Blokam, kurš 2023. gada janvārī devās viņsaulē.
Audi Sport izstrādāja Audi S1 Hoonitron kā vienreizēju eksemplāru ekskluzīvi Lias Blokas tēvam Kenam Blokam, kurš 2023. gada janvārī devās viņsaulē.
Kā tā?
Nu, sākumā bija mazliet biedējoši, jo tas viss tik ļoti atšķīrās no visiem tiem
automobiļiem, ar kuriem biju braukusi iepriekš. Es tikai zināju, ka būs ļoti
jautri braukt ar šo futūristisko automobili pa šiem ceļiem, kuriem ir tik sena
vēsture, it īpaši rallija sacīkšu jomā. Asie, izaicinājumu pilnie pagriezieni
un spējas iekļauties ar automobili šajos līkumos, kā arī uzņemt ātrumu
taisnajos posmos, tā patiešām ir lieliska braukšanas pieredze. Elektrifikācija
ļauj tūlītēji izmantot griezes momentu un jaudu, knapi pieskaroties lāpstiņai,
atvieglojot automobiļa pagriešanu un jaudas izmantošanu, lai, piemēram, atstātu
uz ceļa riepu pēdas.
Vai šie unikālie sacīkšu braukšanas aspekti ir jūsu kaislības uz autosportu
virzošais spēks?
Man pret autosportu ir dziļa mīlestība, galvenokārt tādēļ, ka es uzaugu šajā
vidē – mans tētis piedalījās rallijos un rallijkrosa pasākumos. Tā vienmēr
ir bijusi neatņemama manas dzīves daļa, un izvēle veidot karjeru autosporta
jomā ir viens no maniem vislabākajiem jebkad pieņemtajiem lēmumiem. Es
vienkārši jūtu, ka man ir neticami paveicies, ka varu braukt ar automobiļiem un
piedalīties rallijos.
Runājot par jūsu neilgo rallija braucējas karjeru, kā jūsu domāšanu un
pieeju autosportam ir ietekmējusi Mišela Mutone?
Es viņas ietekmi pilnībā neapzinājos līdz brīdim, kad iedziļinājos rallija
sacīkšu lietās. Mišelas Mutones stāsts mani savaldzināja, jo es starp mums
saskatīju daudz līdzīga, konkrēti, ka mēs savas karjeras sākām agrā jaunībā.
Viņa nekad uz sevi neskatījās tikai kā uz sievieti autosportā; viņa bija tikai
vēl viens konkurents. Es lielā mērā esmu pārņēmusi šo domāšanu. Mans mērķis nav
būt vislabākajai sievietei vai meitenei savā autosporta jomā. Esmu šeit, lai
būtu vislabākā.
Lia Bloka raksturo Mišelu Mutoni kā savu „paraugu”. Bijusī Francijas rallija braucēja ir ievērojami ietekmējusi septiņpadsmitgadīgās jaunietes karjeru.
Lia Bloku valdzina Audi S1 Hoonitron un tā sniegtā iespēja „tūlītēji izmantot griezes momentu un jaudu, knapi pieskaroties lāpstiņai”.
Lia Bloka raksturo Mišelu Mutoni kā savu „paraugu”. Bijusī Francijas rallija braucēja ir ievērojami ietekmējusi septiņpadsmitgadīgās jaunietes karjeru.
Lia Bloku valdzina Audi S1 Hoonitron un tā sniegtā iespēja „tūlītēji izmantot griezes momentu un jaudu, knapi pieskaroties lāpstiņai”.
Kuru autosporta aspektu, ko citi varētu nezināt, vērtējat visaugstāk?
Ak, tā ir miera sajūta braukšanas laikā. Mans prāts pamatā ir koncentrēts uz
stūrmaņa pierakstiem un acu priekšā esošo ceļu. Kad esmu pilnībā
koncentrējusies autovadīšanai, parasti cenšos bloķēt visus uzmanības novēršanas
faktorus. Šāds uzmanības koncentrēšanas līmenis man ļauj nodrošināt vislabāko
sniegumu, sasniedzot maksimālu rezultātu, strādājot pilnīgā saskaņā ar savu
stūrmani, automobili un rallija posmu. Mēs šo prāta stāvokli saucam par „balto
telpu”, kad esam tā iegrimuši savā zonā, ka šķiet, ka nekam ap mums nav nekādas
nozīmes.
Kādu jūs iztēlojaties autosporta nākotni, konkrēti, ņemot vērā
elektromobiļu attīstību un to potenciālo ietekmi uz rallija sacīkstēm?
Autosporta nākotne ir patiesi fascinējoša, ņemot vērā to, cik tālu tā ir
nonākusi, it īpaši, ja runājam par celmlaužiem, kā Audi, kas ieviesa quattro
visu riteņu piedziņu. Ar satraukumu gaidu, kas tiks ieviests nākamais, jo
aizvien vairāk uzņēmumu pēta jaunās tehnoloģijas, un kā tas mainīs sacīkstes,
it īpaši braucējiem. Elektrifikācija varētu potenciāli nodrošināt ievērojamu
veiktspējas progresu, kas būtu līdzīgs visu riteņu piedziņas tehnoloģijas
ieviešanai rallijā. Lai arī joprojām ir pārvarami dažādi izaicinājumi,
piemēram, nobraukuma rezerve, kas nepieciešama augstākā līmeņa rallija
pasākumiem, uzskatu, ka, ja mēs kādu dienu varēsim ieviest elektrifikāciju
rallija automobiļos, tā patiešām būs revolūcija mūsu autosporta braukšanas un
sacensību manierē.