Audi Q4 e-tron nosaka jaunu interjera un vadības standartu > Audi Latvija | Audi.lv

Aktualitātes

  • 05_Q4_e-tron-stage.png
05_Q4_e-tron-stage.png

Jauna e-mobilitātes dimensija: Audi Q4 e-tron nosaka jaunu interjera un vadības standartu


Jaunajā Audi Q4 e-tron gan autovadītājam, gan pasažieriem sniegta iespēja izbaudīt pilnīgi jaunas dimensijas un pieredzi. Elektriskā kompaktā SUV salons krietni pārsniedz pašreizējās automobiļa klases robežas un piedāvā plašumu, kas salīdzināms ar lielizmēra automobiļiem. Arī displeja koncepts sasniedzis jaunu dimensiju – paplašinātās realitātes head-up displejs apvieno reālo un virtuālo pasauli. Jaunās paaudzes stūre ar skārienjutīgo pārvaldību norāda uz jauno elektriskā modeļa virzību nākotnē. Gaisīgais un progresīvais interjera dizains ļauj braucējam izbaudīt jauno tehnoloģiju laikmetu.

01_Q4_e-tron.jpg
Jauna un ar atjautīgu risinājumu – virsbūve
Ar Q4 e-tron Audi prezentē patiesi daudzpusīgu automobili – tas ir pārliecināts sabiedrotais ikdienas dzīvē un atpūtā un ir pilnībā piemērots kā mājsaimniecības galvenais automobilis. Ar 4590 milimetru garumu, 1865 milimetru platumu un 1613 milimetru augstumu Q4 e-tron eksterjera izmēri ļauj tam atrasties lielāka izmēra kompakto SUV segmentā. Modulārās elektroauto platformas (MEB) arhitektūra, uz kuras balstīts Audi kompaktais elektriskais SUV, nodrošina pilnīgi jaunu telpas sadalījumu. Lai arī priekšējo riteņu pārkare veido vien 86 centimetrus, garenbāze ir 2,76 metri, pārsniedzot vidēja izmēra SUV segmenta izmērus. Tādējādi salons ir 1,83 metrus garš, kas ir līdzvērtīgi lielāka izmēra klases SUV.

Salons: ērta iekāpšana, iespaidīgs plašums
Pat iekāpšana Audi Q4 e-tron ir komfortabla pieredze – durvis iespējams plaši atvērt, bet sēdekļi ir novietoti ērtā augstumā. Autovadītājs ar līdz pat četriem pasažieriem spēj baudīt ievērojamo plašumu, kas daļēji skaidrojams ar to, ka centrālā tuneļa vietā atrodas vien plakans pakāpiens. Sēdpozīcija otrajā rindā ir par gandrīz septiņiem centimetriem augstāka nekā priekšā, vienlaikus joprojām nodrošinot pietiekami daudz vietas pasažieru galvām, turklāt arī vieta ceļiem ir pietiekama. Plašuma ziņā Audi kompaktais elektriskais SUV pārspēj tā tiešos konkurentus premium segmentā.

Jauna dimensija: paplašinātās realitātes head-up displejs
Ar papildu komplektācijā pieejamo Q4 e-tron paplašinātās realitātes head-up displeju Audi sper milzīgu soli uz priekšu displeju tehnoloģijās. Tas uz vējstikla projicē svarīgu informāciju divos atsevišķos līmeņos – galveno rādītāju statusa sekcijā un paplašinātās realitātes sekcijā. Informācija, ko nodrošina atsevišķas asistentu sistēmas un navigācijas sistēmas virziena bultas, kā arī to sākuma punkti un galamērķi, tiek attēloti attiecīgā vietā reālajā vidē ārpasaulē kā paplašinātās realitātes sekcijas saturs. Autovadītājam var šķist, ka šī informācija “karājas gaisā” aptuveni desmit metru attālumā. Atkarībā no situācijas, šī informācija atsevišķos gadījumos atrodas krietni tālāk. Autovadītājs spēj ļoti ātri un viegli uztvert attēlus, un tie ir īpaši noderīgi sliktas redzamības apstākļos.
03_Q4_e-tron.jpg
Paredzams attēlu veidotājs: AR Creator
AR Creator darbojas kā programmatūras smadzenes un attēlu veidotājs. Tā ir apstrādes iekārta modulārajā informācijas un izklaides platformā (MIB 3), ko veido vairāki individuāli moduļi. AR Creator renderē displeja simbolus ar ātrumu 60 kadri sekundē un pielāgo tos projekcijas optikas ģeometrijai. Tajā pat laikā tas aprēķina to atrašanās vietu attiecībā pret vidi, no kuras tas iegūst informāciju, izmantojot priekšējās kameras, radaru sensoru un GPS navigācijas neapstrādātus datus. Tā programmatūru veido aptuveni 600 000 programmēšanas kodu līnijas, kas ir par aptuveni 50% vairāk salīdzinājumā ar pirmās kosmosa kuģa versijas visu kontroles sistēmu.

Navigācija: ar dronu pa priekšu
Paplašinātās realitātes head-up displejs savas stiprās puses demonstrē jo sevišķi iespaidīgi navigācijas kontekstā. Uz ceļa nākamo rīcības punktu maršrutā demonstrē drons jeb peldoša bulta. Tā ir dinamiska – piemēram, tuvojoties krustojumam, peldošā bulta vispirms paziņo pagriešanās manevru, bet pēc tam animēta bulta pa ceļu precīzi vada automobiļa vadītāju. Ja maršruts šajā brīdī vēl turpinās taisni uz priekšu, drons aizlido uz priekšu un pazūd, lai pēc tam atkal uzrastos, dodot pietiekami ilgu laiku, kas nepieciešams nākamajai darbībai. Attālums līdz pagriešanās punktam ir attēlots metros tuvējā laukuma apakšējā logā.
Pat, ja autovadītājs aktivizē adaptīvo kruīza kontroles asistentu, kas palīdz automobili noturēt joslas centrā, paplašinātās realitātes head-up displejs palīdz tiem ar vizuāliem mājieniem. Līdzko Audi Q4 e-tron tuvojas joslas marķējumam bez ieslēgta pagrieziena signāla, braukšanas joslas uzturēšanas asistents attēlo sarkanu līniju uz joslas marķējuma.

Nākotne ir mūsu rokās: stūre ar skārienjutīgu vadību
Arī Audi Q4 e-tron stūre nosaka virzienu mobilitātes nākotnei. Ar to divu spieķu dizainu tā pieder pie jaunās paaudzes. Audi riņķiem uz stūres ir plakans dizains, bet uz apakšējā spieķa atrodas e-tron logo. Augšējiem spieķiem ir skārienjutīgas virsmas melna paneļa izskatā, kuru funkcionālās zonas ir arī izgaismotas, lai attēlotu aktīvos taustiņus.
Stūre pieejama dažādās versijās. Augstākā līmeņa versijai ir pie stūres piestiprinātas lāpstiņas enerģijas rekuperācijai un divdaļīga spieķu apdare. Apsildāmā mala apakšā un augšā ir plakana, šim risinājumam salona interjeru padarot vēl futūristiskāku. Jaunā stūre, pateicoties tās izskatam, funkcijām un radītajām sajūtām, izsaka progresīvo Q4 e-tron raksturu.
02_Q4_e-tron.jpg
Pirmšķirīga drošība: priekšējie sēdekļi
Q4 e-tron priekšējie sēdekļi atspoguļo jaunākos drošības tehnoloģiju sasniegumus. Sāna trieciena gadījumā autovadītāja sēdekļa labās puses sānā aktivizējas centrālais gaisa spilvens papildus sānu gaisa spilveniem, lai nodrošinātu, ka šoferis un priekšā sēdošais pasažieris neietriecas viens otrā. Sēdekļu apsilde, elektriskā regulēšana un elektriskais muguras balsts pieejami papildu aprīkojumā. Klienti var izvēlēties salona interjera krāsu – melnu, tērauda pelēku, Santos brūnu vai pergamenta bēšu krāsu.

Dinamica un Puls: no pārstrādāta poliestera izgatavota sēdekļu apdare
S line interjers sniedz plašu sēdekļu apdares materiālu piedāvājumu. Klienti, kuri dod priekšroku tradicionālajiem materiāliem, var izvēlēties no ādas/mākslīgās ādas sajaukuma un premium Nappa ādas. Mākslīgās ādas un mikrošķiedras materiāla Dinamica sajaukums ir vēl viens jauns variants. Tas līdzinās zamšādai, taču izgatavots no 45% pārstrādāta poliestera, kas iegūts, piemēram, no tekstilizstrādājumiem un PET pudelēm.
Puls apdare, arī apvienojumā ar mākslīgo ādu, ir vēl viena izvēle S line interjerā. Arī šeit izmantoti otrreizēji izejmateriāli – līdz pat 50% no izmantotajiem audumiem sastāv no pārstrādātām PET pudelēm, kas sarežģīta un rūpīga procesa laikā tiek pārvērstas par diegiem. Tādējādi tiek iegūts materiāls, kam ir tādi paši izskata kvalitātes standarti kā tradicionālajai auduma apdarei. Q4 e-tron sēdekļu komplektā 26 1,5 litru plastmasas pudelēm ir dota jauna dzīve.

Audi kļūst elektrisks: Q4 e-tron nonāk dinamiskā tirgus segmentā
Audi elektrifikācijas ofensīva uzņem apgriezienus. Q4 e-tron seko lielizmēra SUV modeļiem Audi e-tron un e-tron Sportback, kā arī sportiskajam e-tron GT. Q4 e-tron ir nozīmīga loma zīmola elektrifikācijas stratēģijā. Tas nonāk jo sevišķi pievilcīgā un strauji pieaugošā tirgus segmentā – kompakto SUV klasē. Audi klientiem tas piedāvā iekļūšanu elektriskās premium mobilitātes pasaulē par saprātīgu cenu.