“quattro jau ievērojamu laiku posmu vairs netiek uztverta tikai par tehnoloģiju, bet gan kā zīmola viena no ikoniskākajām vērtībām. Pilnpiedziņas sniegtā braukšanas pieredze viennozīmīgi ir sajūta, kuru ikvienam ir vērts izbaudīt un piedzīvot, īpaši tagad ziemā. Tas ir Audi lepnums un vienlaikus arī kvalitātes zīme, ko arvien attīstām,” stāsta Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.
TOP quattro modeļi 2020. gadā
Pēdējo 10 gadu laikā ar katru gadu Latvijā pieaug to cilvēku skaits, kas, iegādājoties Audi automobili, izvēlas modeli ar quattro piedziņu. “quattro jaudas un pārliecības pieprasījumam ir novērojama pieaugoša tendence. 2020. gadā no visiem Latvijā pārdotajiem Audi modeļiem 75% tika iegādāti tieši ar quattro piedziņu, kas ir par teju 10% vairāk nekā gadu iepriekš. “Jau ilggadēji Latvijā pieprasītākie Audi modeļi ir Q7 un Q5, kam quattro pilnpiedziņa ir pieejama standarta aprīkojumā, tomēr pērn 75% no populārā biznesa klases sedana – Audi A6 – tika aprīkoti ar quattro, kas apliecina, ka pilnpiedziņa nav pārliecinoša prasība tikai lielizmēra Audi Q modeļiem,” skaidro Ilgvars Ļubka.
quattro vēstures nogrieznī
Ideja par visu riteņu piedziņas pasažieru automobili Audi inženieriem dzima 1976./1977. gada ziemā, kad Zviedrijas sniegotajos apstākļos tika salīdzināti aktuālie zīmola prototipi ar priekšējo riteņu piedziņu un praktiskais, vācu armijas vajadzībām radītais –Volkswagen Iltis, kuram pilnpiedziņas sistēmu bija izstrādājis Audi. Neskatoties uz VW Iltis salīdzinoši nelielo jaudu, tas viennozīmīgi pierādīja visu riteņu piedziņas pārākumu apgrūtinātajos un slidenajos braukšanas apstākļos. No šī brīža sākās aktīvs izmēģinājumu un testu laiks, līdz 1979. gada rudenī dienas gaismu ieraudzīja zīmola sportiskā pilnpiedziņas kupeja – Audi quattro, bet jau gadu vēlāk, 1980. gada Ženēvas autošovā automobili varēja iepazīt jebkurš interesents.
quattro savu atpazīstamību un nopelnus guva ātri un strauji. Ja sākotnēji laika posmā no 1980. līdz 1991. gadam tika plānots pārdot vien 400 oriģinālo Audi quattro modeļu, tad vēlāk augstā pieprasījuma rezultātā tika saražots 28 reizes vairāk un pārdoti 11 452 automobiļi.